دانستنی ها, سیم و کابل

کابل OTG چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

کابل OTG

 

در این مقاله قصد داریم کابل OTG را معرفی کنیم.
بسیاری از کاربران هنگامی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند مایل هستند تا از طریقی یک کابل USB (مانند فلش مموری یا هارد یا …) را به گوشی خود متصل کنند. چیزی که مسلّم است، این است که کابل USB مستقیما به گوشی متصل نمی شود و برای اتصال آن به یک مبدل نیاز است.

OTG چیست؟

کلمه ی OTG مخفف عبارت On The Go به معنای “در حال حرکت” است. تکنولوژی OTG در سال 2002 به این دلیل ساخته شد که فلش، موبایل و تبلت ها بدون واسطه به هم متصل شوند.

کابل OTG چیست؟

کابل OTG همان مبدلی است که تبلت گوشی هوشمند را مستقیما به فلش مموری و هارد متصل میکند و امکان مشاهده و انتقال فایل ها بین دو دستگاه را ممکن می سازد.

کاربردهای کابل OTG چیست؟

  • اتصال ماوس رایانه به گوشی! بله تعجب نکنید. شما میتوانید فقط با استفاده از این کابل بدون هیچگونه نرم افزار دیگری، گوشی یا تبلت خود را با موس اداره کنید.
  • اتصال فلش مموری به گوشی
    شما با استفاده از کابل OTG می‌توانید فلش مموری خود را به گوشی خود متصل کنید و با اتصال فلش مموری خود به گوشی هوشمند یا تبلت از اطلاعات دستگاه خود پشتیبان بگیرید و تبادل اطلاعات کنید.
  • شما می توانید در صورت نیاز به وسیله کابل OTG گوشی خود را به دیگر دستگاه ها متصل کنید و آن ها را البته با سرعت کم شارژ کنید. لازم به ذکر است استفاده از این ویژگی در طولانی مدت می تواند موجب اختلال در باتری گوشی شود و فقط برای مواقع ضروری استفاده میشود.
  • به واسطه کابل OTG می توانید به راحتی دسته پلی استیشن را به گوشی خود متصل کنید و یک بازی پرهیجان و زیبا را تجربه کنید.
  • علاوه بر ماوس شما می توانید با استفاده از این کابل کیبرد های مختلفی را هم به گوشی خود متصل و برای تایپ آسان و سریع تر از آن استفاده کنید. این ویژگی بیشتر برای تبلت ها مناسب است.
  • شما قادر خواهید بود به وسیله کابل OTG رم ریدر و کارت حافظه خود را به گوشی و تبلت خود متصل کنید. به ویژه عکاسان حرفه‌ای برای انتقال سریع اطلاعات دوربین به تبلت می‌توانند از این ترفند استفاده کنند.
  • خرید سیم و کابل و قیمت سیم و کابل

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانهفروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *