دانستنی ها

بهترین گیرنده دیجیتال موبایل

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال موبایل اندروید و IOS و به طور قطع تا کنون اسم گیرنده دیجیتال یا ستاپ باکس  را شنیده اید و یا یکی از آنها را در منزل خود دارید.

اما این گیرنده ها انواع مختلفی دارند. از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید و با آنها آشنا شوید.

می دانید که گیرنده دیجیتال یا همان DVB-T که به ستاپ باکس (Setup Box یا STB) معروف است، دستگاهی است که فرکانس های تلویزیون دیجیتال را از طریق آنتن می گیرد و پس از تبدیل این فرکانس ها، صدا و تصویر را به یک خروجی (تلویزیون، لپ تاپ و یا تلفن همراه) منتقل می کند. این دستگاه هایگیرنده دیجیتال انواع مختلفی دارند که برای هر کدام از آنها طریقه استفاده خاصی تعبیه شده است.

انواع این دستگاه ها عبارتند از:

  • گیرنده دیجیتال تلویزیون
  • گیرنده دیجیتال USB (برای استفاده در کامپیوتر ها و لپ تاپ ها)
  • گیرنده دیجیتال میکرو (برای استفاده در تلفن های همراه و تبلت ها)

 

چرا باید یک گیرنده دیجیتال بخریم؟

شاید تا به حال این اتفاق برای شما افتاده باشد که به دلیل در دسترس نبودن تلویزیون، سفر های شهری و بین شهری، قطع ناگهانی برق منزل و غیره از تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود و یا بازی مهم تیم فوتبال محبوبتان جا مانده و این حس بد را تجربه کرده باشید، اما اکنون تنها با استفاده از یک گیرنده دیجیتال می توانید در هر مکان و زمانی که اراده کنید، تمام شبکه های تلویزیون را از طریق تلفن همراه و یا تبلت خود تماشا کنید.

گیرنده های دیجیتال گوشی های اندروید و IOS مناسب ترین راه برای دیدن شبکه های تلویزیونی دیجیتال از طریق تلفن همراه بدون نیاز به اینترنت، برق و بدون محدودیت است. شما به راحتی می توانید با در اختیار داشتن یک گیرنده دیجیتال مناسب برای استفاده در تلفن های همراه، گوشی و یا تبلت خود را به یک تلویزیون همراه تبدیل کرده و دیگر هیچ برنامه ای را از دست نخواهید داد.

 

نوع و نحوه اتصال

اتصال تلفن و یا تبلت شما به این گیرنده ها از دو طریق امکان پذیر می باشد:

۱پورت OTG و پشتیبانی کردن دستگاه شما از این سیستم

اگر گیرنده دیجیتال شما از طریق OTG اتصال برقرار می کند باید ابتدا مطمئن باشید که دستگاهتان این گونه اتصال را پشتیبانی می کند و یا خیر. اگر جواب شما مثبت است می توانید گیرنده خود را به تلفن همراهتان وصل کنید و در جایی که امواج دیجیتال به طور مناسب دریافت می شوند به تماشای تلویزیون بپردازید؛ به همین راحتی.

نکات مثبت

  • ابعاد کوچک و وزن کم دستگاه
  • نمایش تصاویر به صورت HD
  • بدون نیاز به باتری و شارژ
  • بدون نیاز به اینترنت

نکات منفی

  • محدودیت اتصال سیمی (نمیتوان دستگاه را از تلفن همراه دور کرد.)

۲اتصال بی سیم از طریق Wi-Fi

اگر اتصال بی سیم را ترجیح می دهید این نوع از گیرنده ها انتخاب خوبی برای شما محسوب می شوند. برای اتصال به این دسته از گیرنده ها کافی است از طریق Wi-Fi گوشی خود را به دستگاه متصل کنید و در جایی که امواج دیجیتال دریافت می شوند، منتظر سیگنال بمانید. این دسته از گیرنده ها باتری داخلی داشته و پس از هربار شارژ می توان در حدود سه ساعت استفاده مداوم را از آنها انتظار داشت.

نکات مثبت

  • نمایش تصویر به صورت HD
  • امکان قرار دادن دستگاه در نقطه ای که امواج قوی تر است و تماشای تلویزیون در نقطه ای دیگر
  • گیرنده های آنتن قوی
  • قابل حمل و استفاده در حرکت

نکات منفی

  • ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر نسبت به مدل اتصال سیمی
  • نیاز به شارژ مجدد

توجه

۱-  مشخصات و سیستم عامل مورد نیاز دستگاه های مختلف برای اجرا در گوشی و تبلت، متفاوت است؛ لذا قبل از اقدام کردن به خرید از هماهنگی سیستم عامل تلفن همراه خود و گیرنده دیجیتال مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید.

۲-  برخی از مدل های گیرنده دیجیتال امکانات بیشتری از جمله قابلیت مشاهده EPG، مرتب کردن لیست کانال های دلخواه و یا ضبط برنامه را دارند که پس از دانلود و نصب نرم افزار موبایلی مرتبط از App Store و یا Google Play، می توان از این امکانات نیز بهره برد.

اگر تا کنون دغدغه از دست رفتن قسمت های مهم برنامه های تلویزیونی را داشته اید، می توانید با تهیه کردن گیرنده دیجیتال موبایلی دلخواه خود، از حالا لذت داشتن یک تلویزیون همراه را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *