سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

10 سوال مهم در مورد محافظ برق و پاسخ‌های آن‌ها

محافظ ولتاژ 4 خانه ارت دار با قفل کودک پارت الکتریک

ممکن است شما هم از مصرف کنندگان محافظ برق در خانه باشید و سوالاتی در ذهنتان باشد که جوابشان را نمی دانید. امروز در این مقاله به برخی از این سوالات پاسخ می دهیم.

محافظ برق

1-چگونه می توان زمان تاخیریه محافظ برق را بیش تر از ۵ دقیقه کرد؟

تاخیری که محافظ برق دارد، به دلیل عدم ورود سریع آن به حالت تعادلی پس از برقراری شرایط معمول است. با توجه به اینکه محافظ برق با عدم تعادل ولتاژ به طور موقت فعال می‌شود، تاخیری که دارد برای حفاظت از دستگاه‌های الکتریکی است و در صورت افزایش تاخیر، این حفاظت کاهش خواهد یافت.

به عبارت دیگر، تلاش برای افزایش زمان تاخیر محافظ برق به جای مزایای آن، می‌تواند باعث کاهش ایمنی دستگاه‌های الکتریکی شما شود. بنابراین، بهترین راه برای حفاظت از دستگاه‌های الکتریکی، استفاده از محافظ برق با زمان تاخیر مناسب است که برای هر نوع دستگاه الکتریکی به طور جداگانه تعیین شده است.

اگر شما به دنبال یک محافظ برق با زمان تاخیر بیشتر هستید، بهتر است با تولید کننده محافظ برق تماس بگیرید و نیاز خود را مطرح کنید تا برای شما گزینه مناسبی تعیین کنند

2- چراغ های فرمز در محافظ برق چه کاربردی دارد و نشانگر چیست؟

چراغ های فرمز در محافظ برق معمولاً به منظور نمایش وضعیت محافظ برق در حالت عادی و نادرست طراحی شده است. در حالت عادی، چراغ سبز روشن است که نشانگر محافظ برق به طور موفقیت آمیزی در حال کار است و دستگاه‌های الکتریکی در معرض خطرات برقی نیستند.

در صورتی که ولتاژ بیش از حد بالا یا پایین باشد و محافظ برق به درستی عمل نکند، چراغ قرمز روشن خواهد شد تا نشان دهنده عدم عملکرد صحیح محافظ برق باشد. با دیدن این نشانگر، شما می‌توانید به سرعت تدابیر لازم را برای جلوگیری از خطرات برقی اتخاذ کنید.

چراغ های فرمز در محافظ برق به عنوان یک ابزار ارزشمند برای حفاظت از دستگاه‌های الکتریکی شما، بسیار مهم هستند. با دیدن نشانگرهای محافظ برق، شما می‌توانید به سرعت متوجه احتمال وقوع خطرات برقی شوید و برای جلوگیری از آن‌ها اقدامات لازم را به موقع انجام دهید

3 – بعد از مدتی برق پریز به محافظ وصل نمی شود و چراغ سبز روشن نمی شود، علت چیست؟

در صورتی که بعد از مدتی برق پریز به محافظ وصل نشود و چراغ سبز روشن نشود، علت آن ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

1- خرابی محافظ برق: در صورتی که محافظ برق خراب شده باشد، دیگر قادر به محافظت از دستگاه‌های الکتریکی نخواهد بود. اگر چراغ سبز محافظ برق روشن نمی‌شود، ممکن است خرابی درونی آن باشد.

2- مشکل در برق پریز: در بعضی از موارد، عیب برق پریز نیز ممکن است باعث عدم وصل شدن محافظ برق به برق شود. بررسی وضعیت برق پریز و همچنین تعویض برق پریز، می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

3- مشکل در کابل برق: در صورتی که کابل برقی محافظ برق دچار خرابی شده باشد، ممکن است برق به محافظ برق نرسد و چراغ سبز روشن نشود. بررسی کابل برق و تعویض آن می‌تواند این مشکل را حل کند.

4- عدم تطابق ولتاژ: در بعضی موارد، محافظ برق و دستگاه الکتریکی مورد نظر تطابق ولتاژ ندارند و ممکن است باعث عدم وصل شدن محافظ برق به برق شود.

4- وقتی کلید محافظ برق روشن یا خاموش باشد، برق را به دستگاه وصل می کند مشکل چیست؟

وجود مشکلی در کلید محافظ برق می‌تواند باعث شود که برق به دستگاه الکتریکی شما در حالت خاموش و یا روشن وصل شود. در صورتی که کلید محافظ برق همیشه روشن باشد، یعنی برق به دستگاه شما وصل شده است، حتی در صورتی که محافظ برق خراب شده باشد و دیگر نتواند وظیفه محافظت از دستگاه‌های الکتریکی را بر عهده داشته باشد. از طرفی، در صورتی که کلید محافظ برق همیشه خاموش باشد، برق به دستگاه الکتریکی شما وصل نمی‌شود و دستگاه کار نمی‌کند. در هر دو حالت، می‌توانید با تعویض کلید محافظ برق، این مشکل را حل کنید و برق به دستگاه الکتریکی شما به صورت صحیح وصل خواهد شد.

5- به چه علت محافظ یخچال قطع و وصل می شود؟

محافظ برق یخچال عموماً دارای زمان تأخیری می‌باشد که به منظور جلوگیری از روشن شدن و خاموش شدن بیش از حد یخچال، در نظر گرفته می‌شود. این زمان تأخیر معمولاً در بازه 3 تا 5 دقیقه قرار دارد، به این صورت که پس از قطع برق، محافظ برق برای اینکه یخچال دوباره روشن نشود، تا 3 تا 5 دقیقه منتظر می‌ماند و پس از این زمان، برق را به یخچال می‌رساند. این زمان تأخیر، به منظور جلوگیری از آسیب به کمپرسور یخچال و در نتیجه کاهش عمر آن، در نظر گرفته شده است. برای اطمینان از اینکه زمان تأخیر محافظ برق یخچال شما مناسب است، می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه، از این موضوع مطمئن شوید.

6-چراغ محافظ برق سبز می شود ولی در بعضی اوقات کامپیوتر را روشن نمی کند؟

اگر چراغ محافظ برق سبز می‌شود ولی کامپیوتر شما روشن نمی‌شود، دلیل می‌تواند به چند دلیل باشد. ابتدا باید مطمئن شوید که دکمه روشن/خاموش کامپیوتر را فشرده‌اید و همچنین کابل برق کامپیوتر شما به درستی وصل شده است. در صورتی که باز هم کامپیوتر شما روشن نمی‌شود، دلیل می‌تواند به مشکلات دیگری مانند خرابی منبع تغذیه، باتری CMOS خالی یا خرابی قطعات داخلی کامپیوتر مربوط باشد. بهتر است در این موارد به تعمیرکار یا فروشنده کامپیوتر خود مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص داده و رفع کند. در مورد چراغ سبز محافظ برق، اگر این چراغ روشن است و مشکل در کامپیوتر است، احتمالاً محافظ برق خراب نیست و مشکل در داخل کامپیوتر است.

7- چراغ قرمز و سبز محافظ برق به صورت متناوب روشن و خاموش می شود و خروجی هم ندارد، مشکل از چیست؟

اگر چراغ قرمز و سبز محافظ برق به صورت متناوب روشن و خاموش می‌شود و خروجی هم ندارد، مشکل می‌تواند به دلیل مشکلات داخلی محافظ برق باشد. این مشکلات می‌تواند شامل خرابی قطعات داخلی مانند مدار چاپی، ترمینال‌ها یا قطعات دیگر باشد. همچنین، عواملی مانند ضربه و شوک الکتریکی نیز می‌توانند باعث خرابی محافظ برق شوند. در چنین مواردی، بهتر است محافظ برق را به تعمیرکار مجرب خودتان یا مرکز خدمات تخصصی تحویل داده و آن را تعمیر کنید. به هیچ عنوان تلاش نکنید که محافظ برق را خودتان تعمیر کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث آسیب به خود شما و یا خرابی بیشتر محافظ برق شود.

8- دلیل داغ شدن سه شاخه در کولر های گازی چیست؟ 

اگر سه شاخه کولر گازی شما داغ شده است، دلیل آن ممکن است به دلایل زیر باشد:

  1. افت ولتاژ: اگر ولتاژ برق ورودی کولر گازی شما کمتر از حد معمول باشد، کمبود برق می‌تواند باعث داغ شدن سه شاخه شود. در این صورت، باید محافظ برق یا UPS مناسب را برای کولر گازی خود استفاده کنید تا ولتاژ برق ورودی را در حد مطلوب نگه دارید.
  2. خرابی محافظ برق: اگر محافظ برق کولر گازی شما خراب شده باشد، داغ شدن سه شاخه ممکن است نشان دهنده خرابی یا دچار شدن به عیب در محافظ برق باشد. در این صورت، بهتر است محافظ برق را تعویض کنید.
  3. خرابی سیستم خنک کننده: اگر سیستم خنک کننده کولر گازی شما خراب باشد، داغ شدن سه شاخه ممکن است نشان دهنده این مسئله باشد. برای رفع این مشکل، بهتر است که یک تعمیرکار حرفه‌ای را به خدمت بگیرید.

در هر صورت، برای رفع مشکل داغ شدن سه شاخه کولر گازی، بهتر است که یک تعمیرکار حرفه‌ای را به خدمت بگیرید

9- هنگامی که محافظ برق را به برق متصل می کنم، چراغ زرد روشن می شود، مشکل از کجاست؟

بعضی از دلایل روشن شدن چراغ زرد در محافظ برق عبارتند از:

1- بار زیاد: اگر بار برقی مصرفی دستگاه شما بیشتر از حد مجاز محافظ برق باشد، ممکن است چراغ زرد روشن شود. در این صورت، باید محدوده بار برقی مجاز برای محافظ برق را بررسی کنید و دستگاهی با مصرف برق کمتر از حد مجاز انتخاب کنید.

2- خرابی محافظ برق: اگر محافظ برق خراب شده باشد، چراغ زرد ممکن است روشن شود. در این صورت، باید محافظ برق را تعویض کنید.

3- ولتاژ برق ورودی: اگر ولتاژ برق ورودی به محافظ برق کمتر از حد مجاز باشد، چراغ زرد روشن می‌شود. در این صورت، بهتر است با استفاده از یک ولتاژسنج، ولتاژ برق ورودی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که ولتاژ برق ورودی در حد مطلوب است.

در هر صورت، برای بررسی مشکل و رفع آن، بهتر است محافظ برق را به تعمیرکار مجرب خودتان یا مرکز خدمات تخصصی تحویل دهید .

10-برندهای خوب محافظ برق در ایران کدامند ؟در ایران برندهای مختلفی در زمینه تولید و توزیع محافظ‌های برق فعالیت می‌کنند. برخی از برندهای محبوب و با کیفیت در این زمینه عبارتند از:

پارت الکتریک

آفر الکترونیک

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “10 سوال مهم در مورد محافظ برق و پاسخ‌های آن‌ها

  1. وحید جون گفت:

    سلام
    من محافظ صوتی تصویری دارم وقتی روشن می کنم چراغ قرمز و زرد روشن میشه و بعد قرمز خاموش و فقط چراغ زرد چشمک میزنه و هیچ تغییر دیگری نمیکنه

    1. امیر پسران گفت:

      محافظ خراب شده اگر گارانتی دار هست یه شرکتش مراجعه کنید .

      1. پژمان گفت:

        نه بابا خودت به تنهایی جواب دادی؟؟؟؟

      2. جواد گفت:

        سلام
        یک محافظ کولر دارم چراغ سبز روشن میشه ولی کولر روشنش میکنم بعداز یک دقیقه دوباره خاموش میشه یا حتا اگ پنل داخلی روشن میشه پنل بیرونی روشن نمیشه

    2. علیرضا گفت:

      سلام. ببخشید محافظ یخچال چراق سبز روشن هست و برق هم داره اما چراق زرد خاموش روشن میشه. جای نگرانی هست؟

      1. امیر پسران گفت:

        سلام بله خطرناک است دلیل می تواند نوسان زیاد برق منطقه باشد ، شاید هم دلایل دیگر ، بهتر است بررسی کنید .

      2. ARYA گفت:

        سلام
        وقت بخیر
        خسته نباشید
        خداروشکر محافظ برق درست کار میکند
        اما اگر بخوام همیشه روشن نگه دارم محافظ رو
        ضرری ندارد؟

        1. کارشناس فروش گفت:

          سلام و ادب ، خیر مشکلی نداره .

  2. محمد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    محافظ برق چراغ سبزش روشن میشه .
    با فازمتر هم امتحان کردم برق داره
    ولی هر کاری میکنم هر وسیله ای که دوشاخه ومیزنم به محافظ کار نمیکنه انگار برق نداره.
    ضمنا کلیدی که قطع و وصل میکنم لامپش روشن نمیشه. به نظرتون مشکل از کلید قطع و وصل هس؟
    چیکارش کنم درست بشه؟
    ممنون

    1. امیر پسران گفت:

      هم کلید باید تعویض گردد هم چک کنید هر دو تا پین پریز فاز نداشته باشد

  3. Reza گفت:

    سلام من یک محافظ کولر گازی ۳۰ امپر دارم که قبلا خوب کار میکرد ولی جدیدا یکی از پایه هاش به شدت داغ میشه بطوری که سه شاخه و پریز ام که اون خونه ذغال شده و سیاه شد بنظر شما مشکل محافظ از چی

    1. امیر پسران گفت:

      سلام
      محافظ خراب است ، یک محافظ کولر گازی استاندارد تهیه کنید .

  4. حامد گفت:

    سلام من یه محافظ گرفتم، مشکلی نداشت و چند ماه ازش استفاده کردم، ولی امروز وقتی روشنش میکنم همه‌ی چراغ هاش به سرعت شروع به چشمک زدن میکنن، و لعد چند ثانیه روشن میمونن، علتش چیه؟

    1. امیر پسران گفت:

      شاید رله محافظ خراب است

    2. امیرحسین گفت:

      سلام ، محافظ برق رو که میزنم برق یکم روی چراغ زرد هست و وقتی که وصل میشه و سبز میشه یهو دوباره میپره روی زرد و کلا وصل نمیشه ، مشکل چیه ؟

  5. نیما گفت:

    سلام، وقتتون بخیر.
    وقتی محافظ کامپیوتر رو به پریز وصل میکنم اول چراغ زرد روشن میشه و جریان برق هم برقرار میشه (یعنی قبل ازاینکه چراغش سبز بشه کامپیوتر میتونه روشن بشه). این طبیعیه؟ یا بعد از سبز شدن چراغ جریان برق باید برقرار بشه؟ ممنونم از راهنماییتون.

    1. امیر پسران گفت:

      سلام دوست عزیز همونطور که خودتون اشاره کردید طبیعی نیست و محافظ خراب است .جریان باید بعد از سبز شدن چراغ برقرار شه .

      1. پژمان گفت:

        یعنی خداییش نوبری با این جواب دادنت!!! خوب اینو هر خری می فهمه…. راهکار بده الاغ

        1. امیر پسران گفت:

          چرا انقدر عصبانی هسنی دوست من … بهتره ادب را رعایت کنید .

        2. کامی گفت:

          بی تربیتی و الاغ بودن شاخ و دم نداره.معلومه پژمان از او الاغ هاست.

          1. کارشناس فروش گفت:

            دوست من لطفا مودب باشید ، ایشون هم مثل شما و بقیه برادر ماست.

            از خدا جوییم توفیق ادب / بی‌ادب محروم گشت از لطف رب
            بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد / بلک آتش در همه آفاق زد
            مایده از آسمان در می‌رسید / بی‌شری و بیع و بی‌گفت و شنید
            درمیان قوم موسی چند کس / بی‌ادب گفتند کو سیر و عدس
            منقطع شد خوان و نان از آسمان / ماند رنج زرع و بیل و داس‌مان
            باز عیسی چون شفاعت کرد حق / خوان فرستاد و غنیمت بر طبق
            مائده از آسمان شد عائده / چون که گفت انزل علینا مائده
            باز گستاخان ادب بگذاشتند / چون گدایان زله‌ها برداشتند
            لابه کرده عیسی ایشان را که این / دایمست و کم نگردد از زمین
            بدگمانی کردن و حرص‌آوری / کفر باشد پیش خوان مهتری
            زان گدارویان نادیده ز آز / آن در رحمت بریشان شد فراز
            ابر بر ناید پی منع زکات / وز زنا افتد وبا اندر جهات
            هر چه بر تو آید از ظلمات و غم / آن ز بی‌باکی و گستاخیست هم
            هر که بی‌باکی کند در راه دوست / ره‌زن مردان شد و نامرد اوست
            از ادب پرنور گشته‌ست این فلک / وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
            بد ز گستاخی کسوف آفتاب / شد عزازیلی ز جرات رد باب

            مولانا » مثنوی معنوی » دفتر اول »بخش 4

  6. علی گفت:

    سلام خسته نباشید….
    محافظ خیام بدون فیوز 2500w چند سال پیش تهیه کردم توی اتاق یه پریز هست و محافظ رو زدم و کابل های کامپیوتر و تلویزیون و یه چهار راهی ساده دیگه هم به محافظ زدم محافظ بیشتر در تابستان ها روزی سه چهار بار بعضی وقت ها بیشتر قطع و وصل میشد الان بعداز دوسال یعنی قبلا وقتی چراغ زرد میشد برقی نمی‌داد باید سبز میشد تا وصل بشه ام الان بعضی موقع ها که زرد میشه برق هنوز وصله یعنی قطع نیمشه درضمن روی کارتون محافظ نوشته برای یخچال اما من چون ندونسته بودم خریدم حالا میخام بدونم مشکل از چیه اگرهم محافظ خرابه یا مخصوص یخچاله که ما برای چیزه دیگه ای استفاده می‌کنیم محافظ چه مشکلی داره ایا خرابه اگرهم باید تعویض کنم چه محافظی شما برای سیستم و تلویزیون پیشنهاد میکنید در ضمن محافظ علامت استاندارد هم دارد

    1. امیر پسران گفت:

      سلام دوست من محافظ شما خراب شده است در ضمن از محافظ صوتی تصویری برای کامپیوتر و تلویزیون استفاده کتید .

  7. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر یه محافظ ذاشتم زدم به برق وصل شد مال کولر و سیم کولر زدم بهش برای برق شهری ولی یه قسمتی برای پریز خواستم استفاده کنم ولی یه پین پریز روشن میشه با بازتر اون پین دیگه روشن نمیشه علتش به چیزی اشتباه زدم کابل قدیمی است تشکر

    1. امیر پسران گفت:

      برای کولر گازی حتما از محافط کولری استفاده کنید .

  8. حسین گفت:

    سلام محافظ فروزش برای لوازم صوتی تصویری خریداری کردم گاهی اوقات چراغ محافظ از سبز به زرد و سریعا از زرد به سبز تغییر می‌کنه در این بین جریان قطع میشه می خواستم ببینم مشکل از محافظه یا از نوسان برق

  9. حسین گفت:

    سلام محافظ فروزش برای لوازم صوتی تصویری خریداری کردم گاهی اوقات چراغ محافظ از سبز به زرد و سریعا از زرد به سبز تغییر می‌کنه در این بین جریان قطع میشه می خواستم ببینم مشکل از محافظه یا از نوسان برق

    1. امیر پسران گفت:

      محافظ چه مارک و مدلی هست ؟

  10. حمید گفت:

    سلام من تلویزیون ال ای دی50 اینچ گرفتم که از محافظ خیام استفاده میکنه گاهی اوقات وقتی که تلویزیونو خاموش میکنم موقع روشن کردن روشن نمیشه و باید سیمشو از محافظ بکشی و دوباره وصل کنی تا تلویزیون روشن بشه کنترلش هم کار نمیکنه در صورتی که چراغ جلو و پشت تلویزیون (چراغ فلش که داخل تلویزیونه هم روشنه که نباید اینجوری باشه) روشنه.
    چراغ سبز محافظ هم همیشه روشنه و چراغ زرد
    (زمان تاخیرD) هر دو ثانیه چشمک میزنه
    خواستم ببینم مشکل از کجاست؟

  11. حمید گفت:

    سلام من تلویزیون ال ای دی ۵۰اینچ خریدم که از محافظ خیام استفاده میکنه گاهی اوقات وقتی تلویزیونو خاموش میکنم موقع روشن کردن روشن نمیشه و کنترلش هم کار نمیکنه و باید سیمشو از محافظ بکشی و دوباره وصل کنی تا تلویزیون روشن بشه و اما چراغ جلو و پشت تلویزیون روشنه و چراغ فلش که به تلویزیون متصل است هم روشنه که نباید اینطوری باشه
    چراغ سبز محافظ هم همیشه روشنه و چراغ زرد (زمان تاخیرD)هم هر دو ثانیه چشمک میزنه
    میخواستم ببینم مشکل از تلویزیونه یا محافظ؟

  12. حمید گفت:

    سلام برای تلویزیون ال ای دی۵۰ اینچ از محافظ با چه مشخصاتی باید استفاده کرد؟

    1. امیر پسران گفت:

      با سلام ، محافظ صوتی تصویزی دیچیتال مارک آفر الکترونیک استاندارد هست .

  13. علی گفت:

    سلام
    محافظ من چراغ قرمزش روشنه و سبز نمیشه
    ولی رو دوشاخه های خروجیش هست

    1. علی گفت:

      برق رو دوشاخ خروجیش هست

  14. علی گفت:

    سلام
    من یه محافظ برقی دارم که چراغ قرمزش دائم روشنه
    ولی برق تو دو شاخ خروجی هست
    میشکل از کجاست
    مرسی

  15. محمد گفت:

    سلام من یه محافظ کامپیوتر خریدم که چراغ زمان تاخیر همیشه روشنه . آیا این ایراد داره ؟ متشکرم

    1. امیر پسران گفت:

      سلام بله ایراد از محافظ است .

  16. محمدرضا گفت:

    سلام من به محافظ یخچال شارژر گوشی میزنم مشکل داره؟

    1. امیر پسران گفت:

      سلام مشکلی ندارد .

      1. مینا گفت:

        سلام متاسفانه تا الان چند بار محافظ خریدم با قیمت بالا و عرض دو هفته سوخته ،یعنی همه چی ایرانی آشغاله بدبختی هم نمیشه خارجیشو پیدا کرد هر چی پول داریم میدیم به جنسای به درد نخوره ایرانی که حداقل یه ماهم کار نمیکنه .

        1. امیر بنکدار گفت:

          تو برندهای ایرانی پارت الکتریک و آفر الکترونیک خوب هستند .

  17. مصطفی گفت:

    من یک محافظ کولر دارم که نوعش از دیجیتالی هست که بعد از سه دقیقه روشن میشه ولی الان هی روشن میشه و خاموش میشه علتش چیست لطفا جواب بدهید

  18. مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک محافظ کولر دارم که نوعش از دیجیتالی هست که بعد از سه دقیقه روشن میشه ولی الان هی روشن میشه و خاموش میشه علتش چیست لطفا جواب بدهید

    1. امیر پسران گفت:

      سلام ممکن است در اثر نوسان زیاد برق منطقه محافظ مدام جریان را قطع کند .

  19. رضا گفت:

    سلام محافظ من چراغ سبزش پر پر میزنه و صدا هم میده وقتی دستمو میزارم رو محافظ میلرزه

    1. امیر پسران گفت:

      سلام با شرکت گارانتی محافظ تماس بگیرید .

  20. Rezavv1 گفت:

    محافظ من چراغ سبزش پر پرمیزنه و صدا میکنه وقتی دست روی محافظ میزارم میلرزه

  21. محسن گفت:

    سلام
    چراغ قرمز و زرد همزمان روشن میماند و چراغ سبز نمیشود
    خازن 684 و ال ای دی سبز و ترانزیستور bc546 و آی سی lm324 را محض احتیاط تعویض کردم اما درست نشد.
    خازن صافی و خازن های الکترولیتی دیگر را با خازن سنج آزمایش کردم کاملا سالم میباشد
    دیود زنر را از مدار جدا کردم کاملا درست است و ولتاژ را تثبیت میکند.

    1. امیر پسران گفت:

      برند و مدل محافظ شما چیست ؟

  22. جواد گفت:

    سلام
    یک محافظ کولر دارم چراغ سبز روشن میشه ولی کولر روشنش میکنم بعداز یک دقیقه دوباره خاموش میشه یا حتا اگ پنل داخلی روشن میشه پنل بیرونی روشن نمیشه

  23. حسین گفت:

    سلام
    ولتاژ روی ولت متر محافظ کولر من زیاد نمایش میده با ولت متر چک کردم مقدار کاذب است و منجر به قطع مکرر محافظ می شود مشکل چیست؟

  24. پوریا گفت:

    سلام محاظ تلوزیون ما از دیروز فقط رو قرمز مونده رو اون قرمزم نوشته ولتاژ غیر عادی ولی وقتی محاظ برداشتم به یه پریز دیگه که با اون فیوز درارتباط نبود زدم کار کرد مشکل از کجاست

  25. محمد گفت:

    سلام چراغ سبز روشن ولی چراغ زرد مدام چشمک میزنه مشکل هست؟

    1. امیر بنکدار گفت:

      محافط خرابه بهتر به گارانتیش مراجعه کنید .

  26. علی گفت:

    سلام من یه چند وقتیه که وقتی پریز رو به برق میزنم ، چراغ زرد روشن میشه و برق میاد اما قبل اینکه چراغ سبز بشه برق میاد . خواستم بدونم این مشکلیه ؟ یا خیر؟

    1. امیر بنکدار گفت:

      بله مشکل هست و باید به گارانتی مراجعه کنید .

  27. مجتبی گفت:

    سلام و وقت بخیر ،خداقوووت به شما و تیم پشتیبانی
    ببخشید یه سوال فنی دارم اگه هر بار بخوای از محافظ استفاده کنی اون رو روشن کنی و هر وقت هم نخواستی استفاده کنی خاموش کنی (محافظ من مخصوص تلویزیون هست) ایا اگه این کار رو هر بار تکرار کنی تلویزیون خراب میشه با هر بار خاموش روشن کردن محافظ
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کتایون تیموری گفت:

      سلام
      زمانی که تلویزیون شما خاموش است حتی با روشن بودن محافظ تداخلی ندارد . بنابراین روشن و خاموش کردن محافظ تاثیری ندارد.

    2. کارشناس فروش گفت:

      سلام و وقت بخیر! از پرسش فنی شما سپاسگزاریم.
      در اکثر موارد، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی معمولاً طراحی شده‌اند تا بتوانند به صورت متناوب روشن و خاموش شوند بدون اینکه به آنها آسیب وارد شود. اگر شما محافظ را به تلویزیون وصل می‌کنید و آن را به طور متناوب روشن و خاموش می‌کنید، این عمل به طور عمده تلویزیون را خراب نمی‌کند.
      اما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:
      استفاده از محافظ اصولی: محافظی که برای تلویزیون‌ها طراحی شده‌اند، معمولاً دارای مدارهای ایمنی هستند تا جلوی وقوع اتفاقات نامطلوب نظیر سوختگی یا برق‌شدن دستگاه‌ها را بگیرند. اطمینان حاصل کنید که از یک محافظ با کیفیت و از تولیدکننده معتبر استفاده می‌کنید.
      استفاده معتدل: همچنان باید به استفاده معقولانه از محافظ و تلویزیون توجه داشته باشید. استفاده بی‌مورد از عملیات روشن و خاموش ممکن است به مرور زمان به کاهش عمر مفید تلویزیون منجر شود.
      احتمالات عیب فنی: تلویزیون‌ها همیشه به طور عملی روشن و خاموش می‌شوند، اما احتمال وقوع عیب فنی یا خرابی در تلویزیون همچنان وجود دارد، ولی عمل روشن و خاموش کردن تلویزیون به تنهایی به عنوان عامل خرابی تلویزیون تلقی نمی‌شود.
      با این حال، برای جلوگیری از خرابی‌های احتمالی، معمولاً بهتر است تلویزیون را طبق دستورالعمل‌های تولید کننده و با استفاده از ریموت کنترل خود روشن و خاموش کنید و از محافظ‌ها به عنوان ابزار ایمنی موقت برای مدت طولانی‌تر استفاده نکنید .

  28. لیلی گفت:

    باسلام.من محافظ برای تلویزیون میخاستم. مارک خیام گرفتم.رو کارتنش تیک صوتی وتصویری زده ولی رو خود محافظ برچسب یخچال زده شده…باید عوض شه؟؟؟واینکه محافظ روشن کردم بعد دوسه دقیقه سبز شد وچراغ زردرنگ همش چشمک میزنه بنظرتون مشکل داره؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

    1. کتایون تیموری گفت:

      سلام . محافظی که تهیه کردید معیوب است . به خدمات پس از فروش شرکت مورد نظر مراجعه کنید.

  29. پژمان نصیری گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    دو محافظ برق یخچال یکی که قبلاً برای خودش بود و سال ها کار می کرد و این یکی هم کاملاً نو می باشد، هر دو محافظ برق را زمانی که به یخچال می زنیم، بعد از یکی- دو روز کارکرد، چراغ زرد خاموش و روشن می شود و تا چراغ سبر روشن می شود، چراغ زرد روشن می شود و اجازه اتصال چراغ سبز و خروج برق را نمی دهد. دو محافظ برق این کار را می کنند. برق منطقه نیز نوسان ندارد چون سایر دستگاه های دیگر برقی مانند کامپیوتر، تلویزیون و… که محافظ دارند، عادی کار می کنند. دلیل این مورد از چه چیزی می تواند باشد؟ با تشکر فراوان

    1. کارشناس فروش گفت:

      مشکل در محافظ برق یخچال شما به نظر می‌رسد که ناشی از خرابی یا نقص در محافظ برق است. برای بررسی و رفع این مشکل، ابتدا اتصالات برقی و کابل‌های محافظ برق را بررسی کرده و از درستی آنها اطمینان حاصل کنید. سپس می‌توانید محافظ برق فعلی را با یک محافظ برق جدید تعویض کرده و عملکرد آن را تست کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشته باشد، بهتر است یخچال خود را نیز بررسی کرده و در صورت لزوم با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید

  30. پژمان نصیری گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    دو محافظ برق یخچال یکی که قبلاً برای خودش بود و سال ها کار می کرد و این یکی هم کاملاً نو می باشد، که جدیداً خریداری شده است و هر دو از محصولات کاوه می باشد. هر دو محافظ برق را زمانی که به یخچال می زنیم، بعد از یکی- دو روز کارکرد، چراغ زرد خاموش و روشن می شود و تا چراغ سبر روشن می شود، چراغ زرد روشن می شود و اجازه اتصال چراغ سبز و خروج برق را نمی دهد. دو محافظ برق این کار را می کنند. برق منطقه نیز نوسان ندارد چون سایر دستگاه های دیگر برقی مانند کامپیوتر، تلویزیون و… که محافظ دارند، عادی کار می کنند. دلیل این مورد از چه چیزی می تواند باشد؟ با تشکر فراوان

    1. کارشناس فروش گفت:

      مشکلی که در محافظ برق یخچال‌های شما رخ داده به نظر می‌رسد که باعث قطع برق و پیدا شدن چراغ زرد می‌شود، ممکن است به علت تداخل الکترومغناطیسی یا علل داخلی دستگاه‌ها باشد. به عنوان یک راهنمای اولیه، می‌توانید مراحل زیر را برای بررسی مشکل انجام دهید:
      بررسی تداخل‌های الکترومغناطیسی: محافظ‌های برق یخچال به حساسیت به تداخل‌های الکترومغناطیسی و نوسانات برقی واکنش نشان می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه‌ها مانند ماشین لباس‌شویی یا دستگاه‌های الکترونیکی دیگر در نزدیکی یخچال و محافظ‌ها نصب نشده باشند و ممکن است تداخل ایجاد کنند.
      تغییر پریز: ممکن است مشکل از پریز برقی باشد. سعی کنید یخچال را به یک پریز دیگر وصل کنید و ببینید آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.
      بررسی دستگاه‌ها: برای اطمینان حاصل کردن از صحت عملکرد محافظ‌ها، آنها را به صورت جداگانه به دستگاه‌های دیگری متصل کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر.
      تعمیرات تخصصی: در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است با تکنسین متخصص تماس بگیرید تا دستگاه‌ها را بررسی کرده و مشکل را تعمیر کند. ممکن است مشکل در داخل محافظ برق باشد که نیاز به تعمیر دقیق دارد.
      در نهایت، ایمنی دستگاه‌ها و اطمینان از عدم وقوع مشکلات جدی بسیار مهم است، بنابراین در صورت لزوم به تخصصی‌ترین روش برای تعمیر مشکل پیش آمده عمل کنید .

  31. حسن ناصری گفت:

    سلام من یه محافظ برق دارم داشتم که به تلویزیونم وصل بود و درست کار می کند امروز کاری برام پیش اومد و رفتم بیرون و وقتی از بیرون برگشتم دیدم همه ی برق های خونه قطع شده رفتم فیوزو نگاه کردم وصل بود گفتم شاید از طرف شرکتش قطع شده باشه چند لحظه صبر کردم برق ها وصل شد ولی دیدم محافظ مستقیم رفت رو چراغ قرمز حالا از موقع تاحالا چند ساعت گذشته و هر کاری می کنم درست نمیشه زود بگید می ترسم تلویزیونم بسوزه

    1. کارشناس فروش گفت:

      مشکل در محافظ برق شما به نظر می‌رسد به دلیل عملکرد محافظ برق در حالت محافظتی (قرمز) رخ داده است تا از خطرات ممکن جلوگیری کند. برای رفع این مشکل، می‌توانید محافظ برق را از پریز جدا کرده، به مدت کوتاهی منتظر بمانید و سپس آن را با یک محافظ جدید تعویض کنید. سپس تلویزیون را به پریز وصل کنید و آن را روشن کنید. اگر مشکل حل نشود، نیاز به مشاوره تکنسین متخصص دارید

  32. moonlight گفت:

    سلام یه محافظ برق دارم وقتی کلیدشو میزنم روشن میشه و تایمرش از ۶۰ تا ۰ میاد و چراغش سبز میشه و کار میکنه ولی یک دفعه عدد ولتاژ خاموش میشه ولی هنوز چراغش سبزه و درست کار میکنه فقط صفحه نمایش ولتاژ خاموشه. الآن میخواستم بدونم این مورد اشکالی نداره؟

    1. کارشناس فروش گفت:

      سلام! از توضیحاتی که ارائه داده‌اید، به نظر می‌رسد که محافظ برق شما عملکرد اصلی خود را با مشکلی مواجه نمی‌کند و تنها مشکل نمایشگر ولتاژ دارد. ممکن است یک مشکل کوچک و فنی در نمایشگر باشد و احتمالاً تأثیر خاصی بر عملکرد دستگاه ندارد.
      با این حال، برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از هرگونه مشکل بیشتر در آینده، می‌توانید این موضوع را به تولیدکننده محافظ برق خود مطرح کنید یا به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا نمایشگر ولتاژ را بررسی و اصلاح کنند.

  33. مسلم عزیزی گفت:

    سلام
    من یه محافظ کولر دارم وقتی ولتاژ برق نوسان پیدا میکنه چراغ سبز روشن میمونه و رو حالت عادی که چراغ قرمز هست نمیره آیا مشکل داره؟

    1. کارشناس فروش گفت:

      علت این مسئله معمولاً نیاز به بررسی دقیق دارد و نمی‌توان آن را فقط با یک جواب کوتاه مشخص کرد. اگر محافظ کولر شما با نوسان ولتاژ مشکل دارد، بهتر است آن را به تولیدکننده یا تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا علت مشکل را بررسی و تعمیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من