آنتن, دانستنی ها

چند سوال و نکته درباره آنتن تلویزیون

چند سوال و نکته درباره آنتن تلویزیون
آنتن تلویزیون

معمولا آنتن ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که برخی از آن ها مثل آنتن های رومیزی , آنتن های هوایی , آنتن های برقی و سایر آنتن ها از دسته بندی های آنتن می باشند.

در برخی موارد آنتن هایی وجود دارند که برای یک کانال خاص ساخته شده اند. این دسته از آنتن ها معمولا در فروشگاه های بزرگ که کالاهای الکترونیکی عرضه می کنند، وجود دارند.

این آنتن ها زمانی روی خانه ها نصب می شوند که ایستگاه واحدی بر خلاف ایستگاه ها وجود داشته باشد. برای دریافت باند اف ام لازم است از دو آنتن استفاده کنیم.

همه ما می دانیم که آنتن های تلویزیونی جهت دارند و باید آنتن ها را در جهت ایستگاهی که می خواهید از آن سیگنال دریافت کنید بچرخانید.

  • درجه ارزیابی مسافتی آنتن چیست و چه کاربردی دارد؟

درجه ارزیابی مسافتی آنتن همانند درجه بندی لوکس بودن دوربین فیلمبرداری میباشد که هر سازنده برای تست های خود درجه بندی مشخصی را تعیین میکنند که این درجه بندی ها چیز خیلی مهمی نیستند.

  • آیا حتما برای آنتن روتیتور بگیرم؟

روتیتور در شرایطی مفید می باشد که ایستگاه های مورد نظر آنتن شما در مکان های مختلفی وجود دارند در غیر اینصورت روتیتور بی فایده است.

  • آیا آنتن ها باید در ارتفاعات بالا نصب شوند؟

قطعا بالا و پایین بودن آنتن برای تلویزیون تاثیر زیادی دارد اما نه یک الی ۳ متر. اگر شما آنتن تلویزیون خودتان را بر روی تپه ای نصب کنید تاثیر آن را خواهید دید ولی در ارتفاعات ۱ الی ۳ متر بالاتر تاثیر چندانی بر روی تلویزیون ندارد.

  • چه نوع تقویت کننده برای آنتن خریداری کنم؟

دقت داشته باشید که در هنگام خرید تقویت کننده ای خریداری کنید که از دو قطعه ی تشکیل شده باشد. قطعه ی اول منبع تغذیه و قطعه دوم تقویت کننده با آنتن رو پایه.

  • از چه نوع کابل ورودی استفاده کنم؟

بهترین کابل برای استفاده در آنتن تلویزیون کابل 75 ohm coax با کیفیت خوب می باشد. RG-59 نیز می تواند انتخاب ارزان، خوب و استانداردی برای شما باشد.

خیلی از افراد نیز از کابل RG-6 به دلیل استحفاظ بهتر برای اتصال آنتن تلویزیون استفاده می کنند.

همچنین شما برای خرید آنتن تلویزیون می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این رابطه شما را راهنمایی کنند.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *