دانستنی ها, سیم و کابل

نکات ضروری برای خرید کابل USB

نکات ضروری برای خرید کابل USB

برای خرید کابل USB به این نکات توجه کنید:

  • ۱. سازگاری با پورت: قبل از انتخاب هر کابلی ابتدا باید بررسی کنید که پورت دستگاهتان از کدام نوع است. کابل های گوشی از تنوع بسیار زیادی برخوردارند که در مقاله ای دیگر به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اما به طور خلاصه اگر قصد خرید کابل USB برای پاور بانک، اسپیکرهای بلوتوثی و بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی را دارید احتمالا باید مدل  microUSB تهیه کنید. گوشی‌های اندرویدی قدیمی و برخی مدل‌های اقتصادی جدید هم از همین درگاه بهره می‌برند. با این حال اغلب مدل‌های میان‌رده و به ویژه پرچمدارها از پورت USB-typeC بهره می‌برند و باید کابل سازگار با آنرا تهیه کنید. گوشی‌های کمپانی اپل هم با کابل‌های غیر لایتنینگ سازگاری ندارند.
  • ۲. کمپانی سازنده: در دنیا شرکت های بسیار زیادی هستند که به تولید کابل میپردازند. جدا از برندهای معروف مثل سامسونگ و شیائومی، می‌توان از برندهای خوشنام دیگری نظیر «باسئوس» (Baseus)، «سینک وایر» (Syncwire)، «زد ام آی» (ZMI)، «انرجیا» (Energea) نام برد.
  • ۳. جنس مواد: معمولا کابل گوشی در مواقع استفاده مرتب خم شده و اغلب به صورت جمع شده در کیف یا کشو قرار داده می‌شود، بنابرین مواد به کار رفته در آن باید مقاومت بالایی داشته باشد. در کابل‌های مرغوب اغلب روکش پلیمری، PVC یا نایلون بافته استفاده شده و بین ۵ تا ۱۰ هزار بار در برابر خم شدن مقاومت دارند.
  • ۴. طول کابل: نکته بسیار مهم دیگر، توجه به طول کابل است. در علم برق گفته میشود که هر چقدر طول کابل کمتر باشد، جریان بهتر از آن عبور میکند. اما به این نکته هم توجه کنید که اگر کابل شما طول کافی را نداشته باشد، در هنگامی که حین شارژ شدن گوشی بخواهید از آن استفاده کنید مجبور هستید کنار پریز بنشینید.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانهفروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *