سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

با سلام و ادب خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی سایت پرشین پیشرانه، در این مقاله، نحوه نصب تلویزیون روی دیوار را به صورت گام به گام برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که بیش از ۷5 درصد افرادی که علاقه‌مند به نصب تلویزیون خود روی دیوار با استفاده از پایه‌ی دیواری هستند، در نهایت موفق به انجام این کار نمی‌شوند.

این امر کاملاً قابل درک است، زیرا نصب تلویزیون با پایه دیواری در ابتدا یک فرآیند بسیار سخت و پیچیده به نظر می‌رسد.

سوالات فراوانی ممکن است در ذهن شما برای نصب تلویزیون ایجاد شود:

آیا سوراخ‌کاری دیوار تلویزیون منزل یا محل کار امکان‌پذیر است؟

با سیم‌ها و کابل‌های اضافی پشت تلویزیون چه باید کرد؟

در صورت اشتباه در سوراخ‌کاری، آیا راه بازگشتی وجود دارد؟

راهنمای نصب تلوزیون به دیوار کناف توسط پایه تلزیون TV-JACK

نصب تلویزیون به دیوار

برای پاسخ به سوالات فوق و دریافت اطلاعاتی در مورد اینکه نصب تلویزیون بر روی دیوار کاری چندان پیچیده‌ای نیست که در ابتدا به نظر می‌رسید، ادامه این مقاله را دنبال کنید.

در گام اول شما نیاز به خرید پایه تلویزیون دیواری دارید.

تقریباً تمامی تلویزیون‌های LCD و LED استاندارد موجود در بازار ایران، مانند تلویزیون‌های ال‌جی، سامسونگ، سونی و غیره، دارای سوراخ‌های استانداردی به نام VESA برای نصب تلویزیون به صورت دیواری یا سقفی هستند.

قبل از خرید پایه تلویزیون حتما به مشخصات فنی پایه و شماره وسا آن دقت نمایید تا از یکسان بودن شماره وسا پایه با شماره وسا تلویزیون خود اطمینان حاصل نمایید.

پایه‌های تلویزیون دیواری عموماً در سه نوع ثابت، متحرک و بازویی در بازار موجود هستند. با استفاده از پایه تلویزیون متحرک، می‌توانید تلویزیون خود را در ارتفاعی بالاتر از حالت معمول نصب کنید و زاویه دید خود را با توجه به تابش نور و در طول روز تنظیم کنید.

هنگام استفاده از پایه تلویزیون بازویی، می‌توانید زاویه و شعاع دید تلویزیون را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مشکل دیگری که بسیاری از مصرف‌کنندگان خانگی و اداری با پایه‌های تلویزیون مواجه می‌شوند، سیم‌ها و کابل‌های اضافی و پخش مابین تلویزیون و پریز یا گیرنده های موجود است.

نصب تلویزیون به دیوار

برای حل این مشکل، می‌توانید از یک پک سوکت‌دار برای مدیریت و مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های تلویزیون استفاده کنید.

پک سوکت دار سیم و کابل توکار تلویزیون دیواری

اکنون که در مورد کابل‌ها صحبت کردیم، مطمئن شوید که تمام کابل‌های مورد نیاز، مانند کابل HDMI، کابل‌های نوری، کابل اینترنت و غیره، از استاندارد CL3 پیروی می‌کنند.

گرچه شاید در حال حاضر نیازی به کابل‌های خاصی نداشته باشید، اما برای پیش‌بینی آینده، تمام کابل‌های مورد نیاز را قبل از نصب تلویزیون درون دیوار قرار دهید.

با انجام این کار، در صورت تعویض تلویزیون در آینده یا تغییر در کاربری، دیگر نیازی به سیم‌کشی و کابل‌کشی مجدد نخواهید داشت. برای نصب تلویزیون روی دیوار کناف، به ابزارهای زیر نیاز خواهید داشت:

نصب تلویزیون روی دیوار کناف

نصب تلویزیون روی دیوار کناف (Knauf drywall) نیازمند توجه به برخی موارد است:

ابزاری برای یافتن استادهای عمودی و افقی کناف:

اگر قصد نصب تلویزیون روی دیوار کناف را دارید، این ابزار از ملزومات اساسی نصب به شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید، دیوارهای کناف از سازه‌های فلزی گالوانیزه به نام استاد به عنوان مشبندی سازه‌ای پشت کار و پنل‌های نازک گچی به عنوان ظاهر و رویه دیوار ساخته می‌شوند.

نصب تلویزیون با پایه دیواری بر روی دیوار کناف

راهنمای نصب تلوزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

پنل‌های گچی کناف ظاهر بسیار زیبایی دارند و به دلیل کاهش وزن سازه و افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله، مزیت قابل توجهی نسبت به سیستم‌های قدیمی مانند دیوار آجری، بتنی و غیره دارند.

گرچه وزن کم دیوار گچی در حوادث طبیعی به عنوان مزیت قابل توجهی برشمرده می‌شود، اما این مزیت نصب ادوات سنگین مانند تلویزیون، تابلو و غیره را بر روی دیوار کناف به کاری نسبتا فنی و پیچیده تبدیل می‌کند.

در هنگام نصب تلویزیون بر روی دیوار کناف، تمامی پیچ‌ها باید حتما روی استادهای کناف (سازه‌ها) نصب شوند.

برای انجام این کار، به ابزارهای زیر نیاز خواهید داشت:

  • متر
  • مداد
  • پیچ‌گوشتی
  • دریل و مته مناسب برای دیوار
  • آچار مناسب برای بستن پیچ‌ها
  • دستگاه فرز مناسب برای بریدن دیوار کناف

در گام بعدی، باید ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون را مشخص کنید. این ارتفاع به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای آشنایی با عوامل مؤثر بر تعیین ارتفاع نصب تلویزیون بر روی دیوار، می‌توانید به بخش مقالات ما مراجعه کنید.

در حالت کلی، مرکز تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که بعد از نشستن روی یک کاناپه تلویزیونی یا مبل مقابل تلویزیون، صفحه تصویر هم‌سطح با چشم شما قرار گیرد.

اگر دسترسی به دستگاه تشخیص سازه کناف ندارید، می‌توانید محل سازه را به صورت تقریبی با استفاده از یک آهن‌ربای قوی یا ضربه‌زدن به دیوار و دقت به میزان پژواک صدا تعیین کنید.

بعد از تعیین تقریبی مکان سازه، برای اطمینان از محل سازه‌ها، از یک میخ کوچک قبل از سوراخ‌کاری استفاده کنید. با توجه به قرار گرفتن سوراخ‌ها به صورت کامل در پشت تلویزیون، نگران اشتباهات احتمالی نباشید.

پس از تعیین محل سازه‌های کناف، با استفاده از شابلون پایه یا خود پایه، مکان سوراخ‌ها را بر روی دیوار و در نقاط تلاقی با سازه مشخص نمایید. هنگام تعیین نقاط سوراخ‌کاری، دقت کنید که پایه حتماً تراز باشد. این کار به اطمینان از نصب صحیح و بدون کج‌شدن تلویزیون کمک می‌کند.

در نهایت، با استفاده از مته مناسب و دریل، سوراخ‌ها را بر روی نقاط مشخص‌شده حفر کرده و پایه تلویزیون را با پیچ‌ها و آچار مناسب بستن نصب نمایید. پس از این مرحله، می‌توانید تلویزیون خود را به پایه نصب کرده و از آن لذت ببرید.

استفاده از خود پایه به جای شابلون برای تراز کردن صحیح پایه تلویزیون می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. در صورتی که از پایه‌های تلویزیون دیواری TV JACK استفاده می‌کنید، خود پایه به صورت سر خود دارای تراز است که کار نصب و تراز کردن را برای شما آسان‌تر می‌کند.

پایه تلوزیون دیواری تی وی جک به همراه تراز سر خود

حتما از رول پلاک برای پیچ های تلویزیون استفاده کنید و قبل از نصب، پایه دیواری مناسب با توجه به ابعاد تلوزیون را تهیه کنید. نقاط مشخص شده روی دیوار را سوراخ کاری کرده و رول پلاک ها را درون سوراخ قرار دهید.

با توجه به تحمل گشتاور خمشی در پایه تلوزیون­های متحرک، برای اطمینان بیشتر، می‌توانید پیچ‌های بالایی تلوزیون را قوی‌تر انتخاب کنید. در صورت خرید از شرکت پرشین پیشرانه، پیچ‌های تمامی پایه تلوزیون‌های شرکت برای تحمل بار ماکزیمم طراحی شده‌اند و بدون اخذ اختلاف قیمت، به شما عزیزان تقدیم می‌شوند.

پس از سوراخ کاری، رول پلاک‌ها را در دیوار قرار داده و پایه تلویزیون را بر روی دیوار فیکس کنید. گام بعدی نصب پک سوکت دار برای رد کردن کابل‌ها و سیم‌های پشت تلوزیون است.

مکان باکس بالایی پک می‌تواند دقیقا در قسمت وسط پایه تلویزیون باشد. امکان دارد در هنگام برشکاری با مسائل متفاوتی مانند سازه کناف افقی اضافی، سیم و کابل داخل دیوار و… مواجه شوید. در صورت مواجه با موردی مانند سازه کناف اضافی، دست پاچه نزنید؛ زیرا مکان برش را می‌توان تغییر داد و همچنین در موارد خاص با مشاوره کارشناس سازه کناف، به صورت موردی می‌توان کوتاه کرد

در نهایت، برای نصب پایه تلویزیون بر روی دیوار، باید قسمت دوم پایه را پشت تلویزیون نصب کنیم. احتمالا برای نصب پایه بر روی تلویزیون، باید پیچ های اولیه روی تلویزیون را جدا کنیم. پس از نصب دو پایه پشتی به تلویزیون، با کمک یک نفر دیگر، تلویزیون را بر روی قسمت اولیه پایه که به دیوار پیچ شده قرار می‌دهیم. در این مرحله می‌توانیم تمامی کابل ها را نصب کرده و از تلویزیون خود لذت ببریم.

لازم به ذکر است که این نوشتار در باره نصب تلویزیون بر روی پایه دیواری به صورت کلی و جنرال بوده و در صورت نیاز به نصب تخصصی یا مواجه شدن با هرگونه مشکل، می‌توانید با کارشناسان فنی شرکت پرشین پیشرانه تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

 

 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

  1. فرید گفت:

    باعرض سلام بنده ال ای دی ۷۵ اینچی اسنوا گرفتم که وزن نسبتا سنگینی داره و با توجه به اینکه مننزل بنده آپارتمانی میباشد و دیوارها از جنس سفال هستن . از جنابعالی سوالم این بود که آیا میشه این تلوزیون رو روی دیوار سفالی نصب کنم یا امکان پذیر نيست؟

    1. تقی زاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      نصاب موقع نصب پایه دیواری کمی‌بالا نصب کرده امکانش هست چند سانت از‌طریق همین‌پایه تلویزیون رو‌پایین تر آورد؟
      یا پایه دیگه ای وجود داره که تلویزیون و پایین تر بیاره و‌نگه داره ؟بدون اینکه مجدد دیوار سوراخ بشه؟تلویزیون ۶۵ اینچ هست.

      1. کارشناس فروش گفت:

        سلام! بله، اگر پایه دیواری تلویزیون شما کمی بالا نصب شده و می‌خواهید تلویزیون را پایین‌تر بیاورید بدون اینکه دیوار مجدداً سوراخ بشود، می‌توانید از پایه تلویزیون با امکان تنظیم ارتفاع (Adjustable TV Wall Mount) استفاده کنید. این پایه‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع تلویزیون را دارند و به شما اجازه می‌دهند تلویزیون را به ارتفاع دلخواه خود بیاورید بدون نیاز به دیوار سوراخ‌کاری مجدد.
        (فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه در حال حاضر این مدل پایه تلویزویون را موجود ندارد )
        برای استفاده از این نوع پایه‌ها، شما باید تلویزیون را از پایه دیواری موجود جدا کنید و به جای آن پایه تنظیم ارتفاع را نصب کنید. پس از نصب پایه تنظیم‌پذیر، می‌توانید تلویزیون را به ارتفاع دلخواه خود بیاورید و آن را به پایه جدید بچسبانید.
        قبل از خرید پایه تلویزیون تنظیم‌پذیر، مطمئن شوید که وزن و ابعاد تلویزیون شما با پایه مطابقت دارند و همچنین نحوه نصب و استفاده از پایه را با دقت مورد مطالعه قرار دهید .

  2. سلام بله روي ديوار سفالي هم ميشه نصب كرد. فقط نكته اينجاست كه بجاي استفاده از رولپلاك معمولي از رولپلاك سفالي استفاده كنيد كه هداراي دو پايه ي بازشونده هست و پشت ديوار كامل با عبور پيچ از داخلش باز ميشه و مانع خروج پيچ ميشه.

  3. رستگاری گفت:

    سلام تلویزیون من ۵۵ رو دیوار ک با هبلکس کار شده میش نصب کزد میترسم نگه نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من