سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

راهنمای خرید کابل HDMI

اتصال با کابل HDMI:

اچ.دی.ام.آی ( HDMI ) یک استاندارد به روز شده برای اتصال بین وسایل دیجیتال اعم از صوتی و تصویری است . این روشی برای جایگزین  اتصال های قدیمی مانند کاموزیت و S.video و غیره است . اچ.دی.ام.ای سیگنال ها را به صورت دیجیتالی منتقل میکند و توانایی دارد تا بررسی کند  هر دو سیگنال صوتی و تصویری را . اچ.دی.ام.ای راحترین راه برای اتصال بین وسایل مختلف با یکدیکر بوده و به پیکربندی زیادی نیاز ندارد .

نوبت خرید کابل HDMI می رسد؟

1:

اول باید بدانید که H.D.M.I  چگونه عمل می کند؟!  H.D.M.I  به شما این امکان  را می دهد تا با کمترین اشتباه و بالاترین سرعت با کابلی که با رنگ رمز شده اند را با وسایل دیجیتال دیگر وصل نمایید .این نوع کابل به تنهایی هر دو سیگنال صوتی و تصویری را از وسایل مختلف به مانیتور شما ارسال میکند . کابل های H.D.M.I همانند کابل  یو.اس.بی متصل میشود . تنها کاری که میکنیم اینه که در جهت دقیق به داخل پورت مورد نظر فشار دهیم .

2:

هر اندازه ای که در نظر گرفته اید،H.D.M.I خود را  کمی بلندتر از نیاز خود تهیه کنید.  در خرید کابل را در نظر داشته باشید که اندازه خود را کمی بیشتر از آنچه که اندازه گرفته اید در نظر بگیرید .با این کار دیگر ضرر نخواهید کرد . مثلا اگر  فاصله گیرنده دیجیتال و تلویزیون خود را اندازه گیری کرده و اگر اندازه آن طوری است که به کابلی به اندازه 1 متر نیاز دارید، بایداین را فراموش نکنید که امکان دارد دستگاه خود را کمی جابه جا کنید. اگر این اندازه کمی بیشتر از فاصله گیرنده دیجیتال و تلویزیون باشد دیگر در زمان اتصال مشکلی نخواهید داشت .

3:

از خریدبا قیمت های سر به فلک کشیده اجتناب کنید . H.D.M.I داده ها را به صورت دیجیتالی منتقل میکند . منظور ما این است که یا “On” و یا “Off” است . بنابراین تفاوت فنی بین یک کابل 50 هزار تومانی با یک کابل 200 هزار تومانی با کاانکتتور طلا وجود ندارد .

4:

در خصوص H.D.M.I اگر اندازه کابل های شما طولانی تر از 7.6 متر  شد حتما یک تقویت کننده هم تهیه کنید . اگر شما ازH.D.M.I برای متراژ های بالا استفاده میکنید , واجب است از یک کابل فعال که شامل یک مدار یا یک باکس تقویتی برای انتقال سیگنال باشد استفاده کنیید . ضمنا هر دو یعنی کاابل فعال و جعبه تقویت کننده هم باید به یک منبع تغذیه متصل شوند.

نوع کابل HDMIپهنای باندکیفیت تصویرکیفیت صداپشتیبانی از HDRپشتیبانی از ARCقابلیت Ethernet
HDMI 1.410.2 Gbps1080p8 کانالخیرخیربله
HDMI 2.018 Gbps4K/60p32 کانالبلهبلهبله
HDMI 2.0a18 Gbps4K/60p32 کانالبلهبلهبله
HDMI 2.0b18 Gbps4K/60p32 کانالبلهبلهبله
HDMI 2.148 Gbps10K/120p32 کانالبلهبلهبله

این جدول می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهترین نوع کابل HDMI را برای نیاز خود انتخاب کنند. مثلا اگر نیاز به پخش فیلم با کیفیت 4K/60p و HDR باشد، بهترین گزینه HDMI 2.0 یا بالاتر است. به علاوه، اگر قصد استفاده از تلویزیون با پشتیبانی از ARC یا Ethernet باشد، باید از یک کابل HDMI با پشتیبانی از این ویژگی‌ها استفاده شود.

کابل HDMI فلت یا Flat HDMI Cable، نوعی کابل HDMI است که در برابر انحنای زیاد مقاومت بیشتری دارد و بسیار ظریف و سبک است. این کابل ها اغلب برای اتصال دستگاه هایی مانند تلویزیون های ال ای دی و برخی دستگاه های پخش صدا و تصویر به دستگاه های دیگر استفاده می شود.

در مورد قابلیت ۳D نیز باید گفت که این قابلیت در همه کابل های HDMI وجود دارد. اما برای استفاده از این قابلیت، باید دستگاهی که می خواهید به آن وصل کنید نیز این قابلیت را داشته باشد. به عنوان مثال، برای پخش فیلم های ۳D بر روی یک تلویزیون، لازم است تلویزیون شما این قابلیت را داشته باشد.

نسخه 1.4 و 2.0 کابل HDMI دارای تفاوت‌های مهمی هستند. نسخه 2.0 قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر، نرخ بروزرسانی بالاتر، فضای رنگی گسترده‌تر، و پشتیبانی از HDR را داراست، در حالی که نسخه 1.4 این قابلیت‌ها را به اندازه کافی پوشش نمی‌دهد.

بنابراین، اگر شما برای استفاده در تلویزیون‌هایی با رزولوشن بالا، انیمیشن‌های سه بعدی، بازی‌های کامپیوتری با کیفیت بالا، یا فیلم‌های با کیفیت بالا از کابل HDMI استفاده می‌کنید، بهتر است نسخه 2.0 را بخرید.

اگر هدف شما اتصال دستگاه‌هایی با رزولوشن کمتر به تلویزیون یا نمایشگر باشد، نسخه 1.4 ممکن است کافی باشد.

در هر صورت، برای اطمینان از سازگاری کابل HDMI با دستگاه‌های شما، بهتر است از تولیدکننده دستگاه خود یا فروشنده کابل HDMI پیشنهادی برای دستگاه خود سوال کنید.

در ادامه جدول راهنما را برای توضیح انواع کانکتورهای HDMI آورده‌ایم:

نام کانکتورنام دیگراستفاده در دستگاه‌هایوضوح تصویر حداکثرفرکانس تازه سازی
Type AStandard HDMIتلویزیون، پخش کننده‌های دیجیتال، دستگاه‌های بازی، سینمای خانگی1080p60Hz
Type BDual-Link HDMIبرای دستگاه‌هایی که نیاز به پهنای باند بالاتر دارند، مانند صفحات نمایش با رزولوشن بالا4K120Hz
Type CMini HDMIدوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های ورزشی، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند1080p60Hz
Type DMicro HDMIدوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های ورزشی، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند1080p60Hz
Type EAutomotive HDMIخودروها1080p60Hz
Type FHDMI 2.0تلویزیون‌های 4K، پخش کننده‌های دیجیتال4K60Hz

همچنین لازم به ذکر است که در دستگاه‌هایی که از استاندارد HDMI پشتیبانی می‌کنند، کانکتور Type A بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانهفروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من