سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

تاریخ پیدایش سیم و کابل

سیم و کابل قطعا یکی از ابزار های مهم در صنعت ایران و جهان به شمار می آید. سیم و کابل برای اولین بار در سال ۱۸۳۰ توسط کشتیرانان مورد استفاده قرار می گرفت بعد از مدت ها که صنعت و علم مقداری پیشرفت کرد کشتیرانان از سیم استفاده بیشتری داشتند که این نوع سیم ها فاقد عایق بیرونی بودند که موجب میشد خطر برق گرفتگی مردم در بین آن ها زیاد شود بعد از چند سال این سیم ها با روکش پلاستیکی یعنی همان گوتاپرچا در سال ۱۸۷۶ مورد ساخت قرار گرفت. اما بعد از مدتی پژوهشگران توانستند در سال ۱۸۸۷ عایقی جدیدتر و ارزان تری تولید کنند که باعث شد شبکه هایی با ولتاژ بالا ایجاد و ساخته شوند. همچنین اولین کابل ۱۰ کیلو ولتی نیز در سال ۱۸۹۸ ساخته شد که برای شبکه برق به کار گرفته می شد.

با این حال روز به روز صنعت تکنولوژی پیشرفت کرد و دانشمندان و پژوهشگران کابل و سیم های جدیدتری با ولتاژ بالا را تولید کردند که همین موضوع باعث شد تا صنعت سیم و کابل به سرعت پیشرفت کند.

جالب است بدانید در سال ۱۹۳۵ شرکتی به نام جنرال الکتریک کابل خشکی را تولید کرد که جنس آن از پلی‌اتیلن کراس لینک می باشد که از همان زمان تولید ساخت کابل های ولتاژ بالا به اجرا در آمد که باعث شد امروزه ما بتوانیم کابل هایی با ولتاژ بسیار بالا تولید کنیم.

در سال ۱۲۸۲ خورشیدی شخصی به نام محمدحسین امین‌الضرب ملقب که به آن پدر برق ایران معروف می باشد، این نوع کابل ها را وارد ایران کرد که از آن زمان به بعد با پیشرفت های علمی باعث بوجود آمدن کارخانه های تولید کابل و سیم شد. جالب است بدانید که هادی سیم و کابل ها به چند دسته تقسیم می شود که دسته اول سیم و کابل های مسی و دسته دیگری سیم و کابل های آلومینیومی و دیگری سیم و کابل هایی که جنس آن از فیبر نوری می باشد.

همچنین شما میتوانید برای خرید سیم و کابل با کیفیت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من