سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

برای راه اندازی شبکه خانگی از چه کابلی استفاده کنیم؟

برای راه اندازی شبکه خانگی از چه کابلی استفاده کنیم؟

اگر بخواهید بین دو رایانه خود تبادل اطلاعات نمایید چندین راه پیش روی شماست. یکی از این راه ها ایجاد یک شبکه داخلی است. برای ایجاد این شبکه داخلی نیازمند چند ابزار و البته دانش تخصصی هستید. یکی از اصلی ترین ابزار برای شما کابل شبکه است که انواع مختلفی دارد و ما در این مقاله میخواهیم به معرفی کابل شبکه داخلی بپردازیم. با ما همراه باشید..

خرید کابل شبکه

کابل شبکه

در اغلب کابل های شبکه ( Ethernet )، با افزایش مسافت سیگنال ها افت پیدا می کنند. همچنین نوع کابلی که استفاده می شود، بر سرعت و اتصال شبکه تاثیر بسزایی دارد؛ از این رو  مهم است که برای هر کاربرد خاص،کابل مناسبی انتخاب شود.

دسته بندی کابل شبکه داخلی

  • Cat 3: در اکثر شبکه های قدیمی تر از کابل Cat 3 استفاده می شده و امروزه این نوع کابل به راحتی دردسترس نمی باشد. این کابل شبکه، از 16MHz پهنای باند، 10 مگابیت در ثانیه اتصال شبکه پشتیبانی می نماید.
  • Cat 5: کابل Cat 5 در شبکه های قدیمی تری که از کابل Cat 3 استفاده شده است، کاربرد دارد. با این تفاوت که از پهنای باند 100MHz و سرعت 100 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می نماید.
  • Cat 5E: کابل Cat 5E، نسخه بهبود یافته و شایع تر کابل Cat 5 است. همچنین این کابل در عین حالی که سرعت انتقال اطلاعات را افزایش می دهد، از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد. کابل Cat 5E از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری کرده و از سرعت شبکه 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و از پهنای باند MHz100 تا MHz400 پشتیبانی می نماید. کابل شبکه Cat 5E با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه به عنوان کابل شبکه Gigabit اترنت نیز مرسوم است. در این کابل ازهر چهار جفت سیم به هم تابیده برای انتقال داده استفاده می شود.
  • Cat 6: کابل Cat 6 با تمام کابل های دیگر سازگار است. این کابل شبکه مانند کابل های Cat 5E هستند، اما دارای سیم های ضخیم تری هستند. کابل شبکه Cat 6 با نام کابل  Gigabit Ethernet مرسوم شده اند. کسانی که فکر ارتقاء کابل های شبکه خود هستند، باید بدانند که اگر از کابل های Cat 6 استفاده نمایند، نیازی به بروز رسانی مجدد کابل های شبکه در آینده ای نزدیک نخواهند داشت. به هنگام نصب این کابل ها در شبکه هایی با سرعت 10 گیگا بایت در ثانیه، می توان از کابل های Cat6 برای مسافت هایی تا 600 متر و از کابل های Cat 6a برای مسافت هایی تا 100 متر استفاده نمود.
  • Cat 7: کابل Cat 7 با عنوان کابل Class F نیز شناخته شده است. این کابل، پهنای باند تا 600MHz پشتیبانی می نماید.

یافتن کابل شبکه مناسب در زمان راه اندازی یک شبکه خانگی بسیار مهم و ضروری است. انتخاب یک کابل مناسب تفاوت های زیادی ایجاد می کند. سرعت شبکه، طول کابل، و نوع کابل از عوامل مهم به هنگام خرید کابل به شمار می آیند. برای ارتقاء یک شبکه، کابل Cat 6 بسیار مناسب است، این نوع کابل برای بروز رسانی در آینده بسیار مناسب است.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من