دانستنی ها, سیم و کابل

انواع مختلف کابل USB و کاربرد آنها

انواع مختلف کابل USB و کاربرد آنها

انواع کابل USB:

Type-A: این استاندارد در یک طرفِ اغلب کابل های کامپیوتری وجود دارد. یکی دیگر از جاهایی که معمولا این نوع کابل به چشم می آید کنسولهای بازی هستند.

Type-B: این نوع کابل که حالا منسوخ شده و جای خود را به دیگر کابل ها داده، معمولا برای اتصال چاپگر و دیگر گجت ها به کامپیوتر مورد استفاده قرار میگرفت.

Mini-USB: این نوع  کابل ها که پیش از فراگیر شدن میکرو USB در دنیای موبایل‌ها حکمرانی می‌کردند، نمونه کوچکتری از کانکتورهای زیر شاخه Type-B هستند. هر چند دیگر در گوشی های موبایل یافت نمیشوند اما کماکان در دوربین، کنترلر پلی استیشن، MP3 پلیرها و ابزارهای مشابه به کار برده می‌شوند.

میکرو USB: پرکاربردترین نوع کابل طی سالهای اخیر که البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فقط در گوشی های اقتصادی و میان رده به کار گرفته میشود.

Type-C: این نوع کابل جدیدترین استاندارد USB است که در سالهای اخیر معرفی شده و در آن یکی از بزرگترین مشکلات USB یعنی یک طرفه بودن حل شده است. علاوه بر این نسبت به مدل‌های قبلی بالاترین توان برق و نرخ انتقال داده را به همراه دارد. USB-C مزایای زیادی را به ارمغان می‌آورد. از نظر ابعاد کوچکتر است ولی داده ها را با سرعت فوق العاده ۱۰ گیگابیت در ثانیه بین دستگاه‌ها جابجا می‌کند. USB-C برای شارژ دستگاه‌های دیگر و همچنین به عنوان پورت نمایشگر هم کاربرد دارد و با اتصال آن به مانیتور می‌توانید محتوا را از گوشی و لپ تاپ روی صفحه نمایشی بزرگتر به نمایش بگذارید. این مزایا باعث شده که شرکت های بزرگ مانند اپل، سامسونگ، ایسوس و پیکسل برای لپ تاپ ها و گوشی های پرچمدار خود از این نوع کابل استفاده کنند.

خرید سیم و کابل

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *