آنتن, دانستنی ها

چگونه آنتن تلویزیون را در پشت بام خانه خود نصب کنیم؟

چگونه آنتن تلویزیون را در پشت بام خانه خود نصب کنیم؟

اگر شما به مکان جدیدی برای ادامه زندگی رفته اید و قصد دارید آنتن تلویزیون را نصب کنید و دوست دارید کیفیت آنتن خود را بالا ببرید و از شر بارش هایی که باعث اختلال در دریافت شبکه های شما می شود راحت بشوید توصیه می کنیم این آموزش گام به گام را تا پایان بخوانید و یک بار برای همیشه کار را تمام کنید.

اولین قدم برای نصب آنتن خرید یک آنتن می باشد. امروزه اکثر مردم از تلویزیون های دیجیتال استفاده می کنند و اگر شما هم جزو کسانی هستید که از این نوع تلویزیون ها و گیرنده های دیجیتال استفاده می کنید میتوانید با خرید یک آنتن ۴ یا ۵ پره ای با کیفیت بالا و شفافیت بهتری همه ی کانال های تلویزیون را دربافت کنید.

بعد از خرید آنتن شما باید سیم آنتن واحد خود را در ساختمان پیدا کنید تا برای اتصال سیم به آنتن به مشکل برنخورید.

بعد از یافتن سیم آنتن شما باید ابتدای سر سیم را از درون واشر پلاستیکی آب بندی عبور دهید. باید بدانید که سیم های آنتن از دو بخش تشکیل شده اند که یک نوع سیم رشته ای که دور تا دور سیم بافته شده و یک نوع دیگر سیم مفتولی می باشد که مکان آن در وسط سیم می باشد. شما باید ۳ الی ۴ سانت از سر سیم را از پوشش روی آن جدا کنید و سپس سعی کنید که برش نازکی به صورت حلقه دور سیم بزنید. بعد از انجام این کار جدار پلاستیکی داخلی که دور مفتول پیچیده شده را به اندازه یک سانت برش بزنید. روی برد آنتن دو حلقه ی کوچک و بزرگ وجود دارد که شما باید مفتول داخل سیم را وارد حلقه ی کوچک بکنید و با پیچی که بر روی آن وجود دارد آن را مجکم کنید و سپس سیم رشته ای را در داخل حلقه ی بزرگتر وارد کنید.

ذکر این نکته در اینجا الزامی است که این دو نوع سیم هرگز نباید با هم برخورد داشته باشند؛ چون باعث ایجاد اختلال می شود.

اقدام بعد برای نصب آنتن قرار دادن جعبه دور برد آنتن می باشد تا مقاوت برد در برابر بارش باران افزایش پیدا کند.

بعد از قرار دادن جعبه دور برد شما باید آنتن خود را در ارتفاع مناسبی در پشت بام خود نصب کنید. دقت داشته باشید که ارتفاعات خیلی بالا مربوط به زمانی است که ساختمان های بلند در اطراف خانه شما وجود دارد. ولی با این حال نگران ارتفاع نباشید؛ ۱ الی ۳ متر در بالای پشت بام ارتفاع خوبی برای نصب آنتن می باشد.

بعد از انجام تمامی این کار ها در مرحله آخر نوبت به نصب فیش آنتن برای اتصال به پشت تلویزیون می رسد. نصب فیش آنتن نیز مشابه اتصال سیم آنتن به برد است که می توانید آن را به راحتی انجام دهید و اقدام به کانال یابی کنید. اگر شما تمام مراحل را به خوبی انجام داده باشید، همه کانال های تلویزیون و رادیو را می توانید به خوبی دریافت کنید.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *