سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

نکات مهم درباره کابل آنتن تلویزیون

نکات مهم درباره کابل آنتن تلویزیون

کابل آنتن تلویزیون

اگر توجه کرده باشید، ما از لفظ “کابل آنتن” به جای “سیم آنتن” استفاده کردیم. اگر میخواهید فرق بین سیم و کابل را بدانید از این مقاله استفاده کنید.

از گذشته بحث تنظیم آنتن در پشت بام و مشکلات و ترفندهای آن مطرح بوده است. کافی بود که باد شدیدی بوزد و یا باران و برف بیاید که اینها منجر به از دست رفتن برنامه یا سریال محبوب اهالی خانه شود. رعایت چند نکته ی ساده اما مهم می تواند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

  • نکته اول : سعی کنید کابل آنتن یک تکه باشد.

تا جایی که امکان دارد، از یک کابل آنتن یک تکه، از آنتن تا رسیور یا تلویزیون استفاده کنید. کابل آنتن دو یا چند تکه یکی از مهمترین عوامل افت کیفیت تصویر در تلویزیون است.

  • نکته دوم: اتصال کابل آنتن مانند سیم برق نیست!

اگر مجبور هستید که از کابل آنتن دو تکه یا چند تکه استفاده کنید، باید از فیشهای رابط مخصوص که coaxial coupler نام دارند استفاده کنید. اگر سیم آنتن دو تکه را مانند سیم های برق به هم بتابانید، بخش زیادی از اطلاعات ارسالی یا سیگنال های تصویر را از دست خواهید داد. نحوه اتصال دو سیم آنتن را در عکس زیر ببینید.

کابل آنتن تلویزیون

  • نکته سوم: هنگام خرید کابل آنتن، به جنس و طول آن، استاندارد بودن کابل و اصل بودن آن توجه کنید.

به طور کلی دو نوع کابل آنتن در بازار موجود است. کابل “3C” که به معمولی یا ساده معروف است و کابل “4.5C” که به آن صادراتی نیز میگویند. کابلهای 3C برای فواصل کوتاه (کمتر از 15 متر) استفاده میشوند. اما از آنجایی که افت سیگنال این کابلها به نسبت کابلهای 4.5C بالاست، برای مسافتهای بالای 15 متر، از کابل های 4.5C استفاده میشود.

قیمت آنتن تلویزیون

  • نکته چهارم: استفاده از اسپلیتر برای اتصال دو تلویزیون به یک کابل آنتن

کابل آنتن تلویزیون

اتصال دو تلویزیون به یک کابل آنتن یا دو رسیور به آن، روش مخصوص دارد. اساسا برای اینکه بتوانیم از یک کابل کواکسیال یا آنتن، انشعاب بگیریم، نمیشود مثل سیم برق، با آن رفتار کنیم. باید برای این کار از قطعه ای به نام splitter استفاده کرد. اسپلیترها، انواع مختلف دارند و در خرید آنها، به تعداد خروجی و پهنای باند باید توجه کرد.

برخی از نکات مهم درباره کابل آنتن تلویزیون عبارتند از:

  1. جنس کابل: از کابل‌های مسی با کیفیت بالا استفاده کنید، که مقاومت بالایی در برابر خرابی و تداخل داشته باشد.

  2. قطر کابل: قطر کابل باید به گونه‌ای باشد که توان باربری بالایی داشته باشد و برای ایجاد تداخل کمتر بین سیگنال‌ها از توان مصرفی کمتری استفاده شود. قطر کابل در حدود ۷۵ اهم میلیمتر باشد.

  3. عایق کابل: عایق کابل باید بسیار محکم و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی باشد. همچنین، این عایق باید از جنسی باشد که باعث کاهش تداخل الکتریکی شود.

  4. طول کابل: طول کابل نباید بیش از حد مورد نیاز باشد، زیرا با افزایش طول کابل، تداخل الکترومغناطیسی و کاهش کیفیت سیگنال‌های تلویزیونی افزایش می‌یابد.

  5. نوع اتصالات: از اتصالات با کیفیت و استاندارد برای کابل آنتن تلویزیون استفاده کنید تا بتوانید از بهترین کیفیت تصویر استفاده کنید.

  6. ساختار کابل: کابل باید محافظت شده باشد و از ساختار دو لایه ای محافظت کننده برخوردار باشد تا از خرابی و تداخل‌های الکترومغناطیسی جلوگیری شود.

  7. پوشش کابل: پوشش کابل باید مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، ترکیدگی و خراشیدگی باشد. همچنین، از پوشش‌های مقاوم در برابر نور خورشید استفاده کنید تا کابل در برابر آفتاب خورشید محافظت شود

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من