سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

استفاده و کاربرد سیم مفتول و مفتول سیاه در صنایع و ساختمان

سیم مفتول

همانطور که میدانید سیم ها انواع مختلفی دارند که ما این مقاله را به سیم های مفتولی اختصاصی داده ایم. معمولا سیم های مفتولی تا سایز ۱۰ یعنی سطح مقطع ۱۰ میلی متر مربع مورد استفاده قرار می گیرند.

سیم های مفتولی در بیشتر اوقات یک روکش دارند و به همین علت به آن ها سیم گفته می شود. کابل ها نیز دو روکش ژاکت و عایق را با هم دارند. سیم های مفتولی برخلاف سیم های افشان رشته رشته نیستند و مغز آن ها از یک رشته مسی یا آلومینیومی تشکیل شده است.

سیم های مفتولی به علت خشکی زیاد و عدم انعطاف پذیری در مقاطع بالاتر از ۱۰ میلی متر مورد استفاده قرار نمیگیرند.

این نوع سیم به دلیل افزایش سطح مخابراتی، انعطاف پذیری و قابلیت انعطاف بالا، در صنایع مختلف به کار می‌رود. سیم مفتول در مقایسه با سیم افشان، از نظر قابلیت انعطاف بالاتر است و معمولا در برق‌رسانی در برخی موارد از آن استفاده می‌شود.

مفتول سیاه نوعی سیم مفتول است که روی آن لایه‌ای از روغن یا چربی سیاه رنگ قرار دارد. این لایه به عنوان یک پوشش محافظ برای سیم عمل می‌کند و از خوردگی، زنگ‌زدگی و خشک شدن سیم جلوگیری می‌کند. مفتول سیاه به عنوان یک سیم برقی با انعطاف پذیری بالا و قابل استفاده در برخی موارد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سیم معمولا برای کاربردهایی مانند سیستم‌های آلارم، تجهیزات ارتباطی و دستگاه‌های کنترل صنعتی استفاده می‌شود

ویژگی مفتول سیاه چیست؟

باید بدانید که مفتول سیاه به علت حفظ ویژگی های شیمیایی در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین این نوع از مفتول ها در دمای بسیار بالایی تولید و ساخته می شوند.

یکی از ویژگی های خوب مفتول سیاه نرمی و انعطاف پذیری آن میباشد و براحتی میتواند تغییر شکل دهد که همین موضوع باعث شده بتوانیم براحتی از این نوع سیم ها در بیشتر کارهایمان استفاده کنیم. مفتول سیاه معمولا در اندازه و قطر های مختلفی تولید شده است که همین امر باعث شده تا هرکدام از آن ها را برای کار خاصی انجام دهیم.

کاربرد های مفتول سیاه

همانطور که در بالا به اندازه های مفتول سیاه اشاره کردیم این نوع سیم ها در اندازه و قطر های مختلفی ساخته شده اند و هر کدام از آن ها در جاهای مخصوص به خود کاربرد دارد.

این نوع مفتول ها در قالب بندی، بسته بندی کشاورزی, عایق بندی، نجاری و بسیاری از کارهای دیگر کاربر زیادی دارند که با توجه به نوع کار قطر و اندازه آن ها نیز تغییر می کند.

دلیل اینکه سیم مفتول خمش پذیر است و می‌توان آن را به آسانی به شکل منحنی درآورد، برای آرماتور بندی به خوبی استفاده می‌شود. سیم مفتول در صنعت ساختمان برای تثبیت آرماتورهای فولادی در قالب بتن و همچنین در برخی کاربردهای دیگر مانند ساخت قفسه‌های ذخیره‌سازی و سیستم‌های سیم‌کشی استفاده می‌شود .

کلام آخر:

کلا سیم های مفتول به دو بخش تقسیم می شوند: سیم های فابریک – سیم های غیر فابریک سیم های فابریک به سیم هایی گفته می شود که از کشش و نازک گردن میلگرد بوجود می آیند.

سیم های غیر فابریک نیز به سیم هایی گفته میشود که از تسمه های قلزی به دست می آیند. همچنین در خرید انواع سیم ها نیز باید توجه بسیاری به اصل بودن و غیر اصل بودن آن ها کرد.

شما میتوانید برای خرید انواع سیم با مشاوران ما تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من