آنتن, دانستنی ها

روش هایی که باعث بهبود سیگنال تلویزیون می شوند چیست؟

روش هایی که باعث بهبود سیگنال تلویزیون می شوند چیست؟

بسیاری از افراد تصور می کنند بهبود سیگنال تلویزیون فقط به آنتن تلویزیون بستگی دارد. همه ی ما در زندگی قطعا با مشکلاتی مثل آنتن دهی یا مواردی از این قبیل مواجه شدیم. این موضوع ممکن است بر اثر وجود موانع طبیعی یا غیر طبیعی بوجود آمده باشد. لذا بهتر است برای جلوگیری از این مورد آنتن تلویزیون خود را در ارتفاعات بالا نصب کنید که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایی که باعث تقویت آنتن تلویزیون میشود آشنا کنیم.

اولین مرحله خریدن یک آنتن مناسب می باشد:

هر جند آنتن ها را باید در ارتفاعات بالا نصب کرد ولی در بعضی خانه ها آنتن های رومیزی کار را تا حد قابل قبولی راه می اندازد. هرچقدر آنتن تلویزیون قوی تر باشد قطعا کیفیت مطلوب تری خواهید داشت.

آنتن تلویزیون

مرحله بعدی تنظیم ارتفاع آنتن تلویزیون می باشد:

این موضوع را می توان یکی از اصلی ترین عامل در کیفیت تلویزیون دانست. در هنگام نصب آنتن سعی کنید آن را در ارتفاعات بالا , کنار پنجره , بالکن یا حتی پشت بام نصب کنید و سعی کنید از کابل هایی با طول کم استفاده کنید در غیر اینصورت باید از تقویت کننده ها استفاده کنید.

آنتن تلویزیون

ایستگاه های پخش امواج را شناسایی کنید:

در برخی موارد شاید مجبور باشید آنتن را به طرف ایستگاه ها بچرخانید که میتوانید از نقشه FCC DTV برای چرخش استفاده کنید یا حتی در برخی موارد میتوان دکل های مخابراتی را با چشم دید.

بهبود سیگنال تلویزیون

تداخلات و اختلالات را از بین ببرید:

همانطور که می دانید هر متریال یا ساختمان یا چیز های دیگر از این قبیل که بین آنتن و دکل مخابراتی یا مرکز پخش وجود داشته باشد باعث ضعیف شدن سیگنال می شود برای همین سعی کنید بهترین مکان برای نصب آنتن را انتخاب کنید.

بهبود سیگنال تلویزیون

استفاده کردن از دستگاه های تقویت کننده آنتن:

این نوع دستگاه ها یک تقویت کننده با فرکانس بالا هستند که میتوان آن را برای موج های ضعیف تلویزیون یا رایدیو مثل FM یا SW بکار برد. آمپلی فایرها یا بوسترها قطعا یکی از بهترین وسایلی جهت تقویت سیگنال می باشند.

تقویت کننده آنتن

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

دیدگاهی در مورد “روش هایی که باعث بهبود سیگنال تلویزیون می شوند چیست؟

  1. سیدمرتضی موسوی گفت:

    با سلام . من ساکن یکی از روستاهای الیگودرز هستم . یک آنتن هوائی سیماران خریدم و بالای پشت بام و روی یک لوله به ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر نصب کرد اما متاسفانه کانال هایی مثل پویا و تماشا و نمایش و آی فیلم و ورزش …. در کل کانال هایی که t2 هستند قطع و وصل میشوند . تقویت آنتن روی درجه کم قرار داره واگه درجه رو خیلی زیاد کنم دیگه در کل این کانال ها قطع میشوند و به هیچ عنوان نمی گیرن تا زمانی که دوباره درجه رو کم کنم سیم آنتن هم از بهترین نوع موجود در بازار تهیه کردم و اتصالات فیش ها رو هم چک کردم و مشکلی پیدا نکردم. لطفا دررصورت امکان من رو راهنمائی کنید با تشکر

    1. امیر پسران گفت:

      با سلام دوست عزیز شما باید آنتن خود را نسبت به ایستگاهی تنظیم کنید که فرستنده T2 باشد این دو ایستگاه عبارتند از خرم آباد (ایستگاه خضر) و خرم آباد (ایستگاه کمرسیاه)
      ضمن اینکه دستگاه گیرنده دیجیتالی هم که استفاده میکنید باید قابلیت دریافت امواج T2 را داشته باشد .

  2. حسن گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    میشه لطفاً راهنمایی کنید که سمت انتن در تبریز باید به کدوم طرف باشه
    بعضی از شبکه ها رو مثل شبکه استانی رو برخی وقت ها خوب و بعضی وقت ها ضعیف میگیره
    لطفا جهتی که باسد انتن به اون سمت باشه رو بگید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *