سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

خرید پروژکتور ال ای دی

نمونه نور پردازی با پروژکتور ال ای دی در زمین فوتبال

پروژکتور ال ای دی را می توانید برای روشنایی مکان های بزرگ و وسیع مانند استادیوم ها و سالن های ورزشی، ساختمان های بزرگ، کارخانه ها، انبارها، بیلبوردهای تبلیغاتی، سالن های تئاتر یا استیج اجرای کنسرت و… استفاده کنید.

کاربرد دیگر این پروژکتورها زیباسازی است. این روزها، از پروژکتورها برای نورپردازی نمای ساختمان ها، فروشگاه ها و حتی در روشنایی و جلب توجه مغازه های کوچک استفاده می کنند و یا در فضاهای باز مثل پارک برای نور پردازی استفاده می شود. تمامی پروژکتورها با توجه به نوع لامپشان نام گذاری می شوند و از نظر بدنه و شکل ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند.

در پروژکتور متال هالید، لامپ متال هالید به کار می رود. در پروژکتورهای بخار سدیم، از بخار جیوه استفاده می شود و پروژکتورهای کم مصرف و ال ای دی نیز همگی از لامپ هم نام خود استفاده می کنند.

 

COB مخفف عبارت Chips On Board است. این نوع از پروژکتورهای ال ای دی، دارای یک چیپ یک تکه هستند و تمام نور را در یک منطقه کوچک تولید می کنند. برای زاویه نور کم COB ها را همراه با لنز به کار می برند. در بعضی از موارد ال ای دی های مدل COB از مدلهای SMD بهره بیشتری دارند.

SMD مخفف عبارت Surface Mounted Device است. قطعات الکترونیکی اس ام دی، قطعات بسیار ریزی هستند که در اکثر دستگاه های الکترونیکی امروزی به کار می روند. در پروژکتورهای اس ام دی، تعداد زیادی ال ای دی جدا از هم با بسته بندی SMD در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

توجه به روشنایی ( لومن )

مقدار-لوکس-نوری-در-حالت-های-مختلف

مقدار-لوکس-نوری-در-حالت-های-مختلف

هر چند که معیار خرید پروژکتور یا لامپ در گذشته، توان مصرفی بود، اما نکته مهم این است که باید توجه کرد این محصولات به ازای مصرف انرژی، چقدر نور تولید می کنند. برای سنجش میزان روشنایی از واحدی به نام لومن استفاده می کنند. بنابراین هر چه لومن یک لامپ بیشتر باشد، یعنی نور آن بیشتر است. پس با این توصیف در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی ، به میزان روشنایی یا لومن آن توجه کنید.

درجه IP مورد نیاز

نمونه-نور-پردازی-در-محیط-بازدر این جا گردو غبار ناشی از محیط باز و عواملی مثل باران و برف نمی تواند باعث آسب دیدگی های فضای باز شود.

کاربرد بیشتر پروژکتورها برای تامین روشنایی محیط بیرون است. از این رو بسیار اهمیت دارد که این محصولات در برابر باران و گرد و غبار و رطوبت، مقاومت داشته باشند. برای شناختن پروژکتورهایی با این کیفیت از درجه IP استفاده کنید.

پروژکتورهای دارای IP65 در برابر گرد و غبار و بارش آب، مقاومت دارند.

پروژکتورهای دارای IP66 در برابر گرد و غبار و بارش شدید آب مقاومت دارند.

پروژکتورها دارای درجه IP متفاوتی هستند. از این رو هنگام خرید پروژکتور ال ای دی، به عدد IP در ستون مشخصات محصولات توجه کنید و با توجه به محیطی که می خواهید پروژکتور در آن نصب شود، آن را انتخاب کنید. برای این منظور از فروشنده کمک بخواهید.

پروژکتور ال ای دی  SMD یا COB راهنمای خرید پرژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی

پروژکتورهای COB، به علت متمرکز بودن و کوچک بودن لامپ ال ای دی COB، نور را کمتر پخش می کنند. خصوصا در مواردی که قرار است از لنز برای به اصطلاح، پرتاب نور بیشتر (کاهش زاویه تابش) استفاده شود، بیشتر از پروژکتورهای COB استفاده می کنند. اگر نیازی به پرتاب نور زیاد و در مسافت دور ندارید، می توانید از پروژکتورهای SMD استفاده کنید.

قیمت پروژکتورهای اس ام دی، خیلی پایین تر از COB هاست.

رنگ مورد نیاز

نورپردازی رنگی

نورپردازی رنگی اجرا شده در ساختمان

پروژکتورهای ال ای دی در رنگ های آفتابی و مهتابی تولید و عرضه می شوند. پروژکتورهای رنگی نیز وجود دارند که با سه رنگ آبی و قرمز و سبز در بازار وجود دارند. رنگ پروژکتورها را با واحد کلوین تعیین می کنند. این عددها را در جدول مشخصات محصول مطالعه کنید.

گارانتی معتبر

مهم ترین ویژگی این پروژکتورها طول عمر بالای آن ها می باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که این محصول اصل باشد تا در زمان کوتاهی هزینه مصرف شده برای خرید را با صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمرش جبران کند. پس اگر از محصول اصل استفاده نشود، پروژکتور بعد از مدتی سوخته و غیر قابل استفاده می شود علاوه بر این که هیچ منفعتی برای خریدار نداشته بلکه باعث ضرر وزیان وی نیز می شود. از این رو در هنگام خرید ضمانت و گارانتی معتبر را از فروشنده بخواهید.

توجه به روشنایی استاندارد

بسته به محیطی که قرار است پروژکتور در آن نصب شود روشنایی استانداردی تعریف شده است. هر مکان دارای یک استاندارد مشخص روشنایی می باشد. مثلا روشنایی استاندارد یک زمین تنیس با روشنایی استاندارد یک سوله متفاوت است. پس در هنگام خرید روشنایی استاندارد پروژکتورها را در جدول مشخصات آنها ملاحظه کنید.

برتری های پروژکتور ال ای دی نسبت به سایر پروژکتورها 

  • برتری پروژکتور ال ای دی نسبت به سایر پروژکتورها مصرف برق خیلی کم است.
  • طول عمر پروژکتورهای ال ای دی، از تمامی مدل های قبلی پروژکتور بسیار بالاتر است.
  •  پروژکتور ال ای دی، به علت کوچک بودن ال ای دی ها و تولید گرمای بسیار کم، نیازی به خنک کننده ندارد و بسیار سبک و قابل حمل است .
  • شاخص نمایش رنگ CRI آنها به 100 نزدیک است. یعنی کیفیت نور پروژکتورهای ال ای دی نسبت به مدل های دیگر، بالاتر است و رنگ اشیا را درست تر نمایش می دهد.
  • به صورت آنی روشن می شود.
  •  بعد از روشن شدن نیازی به گرم شدن ندارد و در همان لحظه نورش کامل است.
  •  در صورت خاموش شدن به هر علتی، نیاز نیست زمانی را منتظر بمانید تا خنک شوند و دوباره روشن شوند.
  • برخلاف بعضی از پروژکتورهای قدیمی، صدایی تولید نمی کنند.
  • در ساختار ال ای دی ها، برخلاف لامپ های کم مصرف و متال هالید و بخار سدیم، مواد و گازهای سمی و خطرناک به کار نرفته است.
  •  دیگر اینکه ال ای دی ها مانند لامپ های کم مصرف، خطر انتشار اشعه ماورای بنفش در محیط را ندارند . به همین دلیل برای سالن های تولید مواد غذایی، توصیه می شوند.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من