سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

تفاوت بین کابل RG6 و RG59

RG6 vs RG59

مقدمه: کابل‌های RG6 و RG59 دو نوع کابل کواکسیال هستند که برای انتقال سیگنال‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی استفاده می‌شوند. با این حال، این دو کابل تفاوت‌هایی دربارهٔ مشخصات فنی و استفاده‌ی بهینه دارند که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت بین کابل RG6 و RG59:

  1. پهنای باند: کابل RG6 پهنای باند بیشتری دارد و برای انتقال سیگنال‌های بالاترین کیفیت مانند HDTV، سیگنال‌های دیجیتال و اینترنت با سرعت بالا مناسب است. به عنوان مثال، برای انتقال سیگنال‌های 4K و HDR نیاز به کابل RG6 دارید. از طرفی، کابل RG59 پهنای باند کمتری دارد و بیشتر برای انتقال سیگنال‌های SDTV (کیفیت تصویر استاندارد) استفاده می‌شود.
  2. ضریب انعکاس: کابل RG6 ضریب انعکاس کمتری نسبت به کابل RG59 دارد، بنابراین در انتقال سیگنال‌های با فرکانس بالا بهتر عمل می‌کند.
  3. شدت جریان: کابل RG6 در مقایسه با کابل RG59 به شدت جریان بیشتری می‌تواند مقاومت کند.
  4. فاصله انتقال: کابل RG6 می‌تواند به فاصلهٔ بیشتری از منبع سیگنال انتقال داده شود نسبت به کابل RG59.
  5. قیمت: با توجه به مشخصات فنی بیشتر، کابل
کابل


تفاوت بین این دو، از لحاظ ساخت و ساز، منجر به دامنه فرکانس بهتر برای کابل RG6 می شود. کابل های RG6 اغلب برای کار تا 3Ghz گواهی می شوند. اگرچه کابل های RG59 ممکن است از سطح 2 گیگاهرتز کار کنند، اما همیشه این کار را نداشته و مشکلات همچنان با تغییر وضعیت ظاهر می شوند. یکی دیگر از تفاوت های کلیدی این است که ولتاژ کمتر کابل های RG6 را کاهش می دهد. با طول های طولانی کابل، محو شدن می تواند سیگنال را به نقطه ای تبدیل کند که قابل توجه است. با استفاده از یک کابل RG6 به سادگی بدان معنی است که شما قادر به استفاده از کابل های طولانی تر قبل از اینکه مشکل با ولتاژ.

کابل

نقطه ضعف کابل RG6 زمانی است که آن را برای برنامه های کاربردی زیر 50Mhz استفاده می شود. یک مثال خوب از این، HDTV است که تنها در حدود 37 مگاهرتز عمل می کند. محافظت از کابل های RG6 نمی تواند به طور صحیح جلوگیری از نویز در سطوح کمتر از 50Mhz داشته باشد و سیگنال ممکن است با کابل RG6 بدتر از RG56 باشد.

کابل

به دلیل این تفاوت ها، هر دو این کابل ها اغلب برای اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرند، هرچند که قابل تعویض هستند. RG6 کابل انتخابی برای گیرنده های ماهواره ای است زیرا کیفیت سیگنال بهتر و همچنین بیمه اجازه می دهد که هر گونه مشخصات آینده که می تواند فرکانس های نزدیک به 3Ghz را استفاده کند هنوز با سیم کشی فعلی سازگار است. RG59 برای سیگنال های ویدئویی استفاده می شود، زیرا بهترین کیفیت سیگنال برای فرکانس های استفاده شده را فراهم می کند. به ذکر قیمت ارزان تر در طول کابل های RG59 نسبت به کابل های RG6.

توپولوژی شبکه

جمع بندی

  1. کابل RG6 یک هادی ضخیم تر از RG59 دارد.
  2. کابل RG6 دارای عایق بهتر نسبت به RG59 است.
  3. RG6 می تواند سیگنال های فرکانس بسیار بالاتر از RG59 حمل کند.
  4. RG6 در مقایسه با RG59 دارای پیام های کمتری نسبت به سیگنال است.
  5. RG6 کابل ممکن است زیر 50Mhz در حالی که RG59 می تواند کار کند.
  6. RG6 برای سیگنال های ماهواره ای بهتر است در حالی که RG59 برای سیگنال های ویدئویی بهتر است.
  7. کابل RG6 هزینه بیش از RG59 است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرشین پیشرانه
پرشین پیشرانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من